Skip to main content

Wekelijks neem ik de ICE van Amsterdam naar Keulen metticket van Haaarlem. Via de DB app heb ik een electronische ticket met qr code. Maar helaas, heel vaak herkent de poortjes (met scan glas) de qr code niet. Sta daar 20x te proberen om vervolgens naar andere ingang te proberen. Het systeem  is niet betrouwbaar. Doe er aub wat aan. 

Vaak zijn de glaasjes door het gebruik dof geworden of zitten er krassen op waardoor het lezen slecht gaat. Na vervanging gaat het meestal wel weer goed.


Wanneer je met een geldig vervoerbewijs het poortje niet opent kun via de blauwe knop op de Alarm- en Servicezuil altijd hulp vragen. Het poortje wordt dan op afstand voor je geopend. Bovendien registreren ze dan meteen dat er een probleem is met dat betreffende poortje.


Voor zover de DB app dat niet zelf al doet bij het tonen van de QR-code, zet de helderheid van je telefoon op maximaal. Voor de rest de tip van iMark.


Vraag eventueel-voor het geval dat-aan de Zugbegleiters+team naar NL of ze ook soms van die papieren QR-codes hebben. Met de tickets van de NightJets afgegeven door ÖBB is het ook altijd mis.


Vraag eventueel-voor het geval dat-aan de Zugbegleiters+team naar NL of ze ook soms van die papieren QR-codes hebben. Met de tickets van de NightJets afgegeven door ÖBB is het ook altijd mis.

Dat is wel een goede, zo’n keycard met code die enkele weken geldig is. Het kan eventueel ook via NS zelf.

 


Reageer