Roltrap op Station Sloterdijk al jaren defect, is dit een record?

  • 4 October 2023
  • 4 reacties
  • 205 Bekeken

Reputatie 3

De roltrap op station Sloterdijk aan de kant waar ook de tram stopt, staat al minstens 3 jaar stil. Is het de bedoeling dat deze ooit weer gaat functioneren? Volgens mij wordt er nooit aan gewerkt en ik denk dat dit de langst niet-werkende roltrap van Nederland is. Misschien moet er een bordje bij zodat het een toeristische attractie kan worden.


4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey AnjaB

Dat is wel een erg lange tijd. Of het een record is, durf ik niet te zeggen. Klopt het dat je de roltrap bedoeld vanaf spoor 7/8 naar spoor ½ van de metro gaat? Of bedoel je een andere roltrap? En is het de op- of neergaande roltrap? Dan ga ik graag voor je navragen wat de status daarvan is.

Reputatie 3

De opgaande roltrap aan de achterzijde vanaf de tramhalte en het busstation naar metro en perrons. Om het station binnen te gaan moet je een trap op, of met deze roltrap (in theorie dan). Er is ook een lift, maar gezien de staat van de meeste liften op stations, moet je wel erg wanhopig zijn om daar gebruik van te maken als je niet gehandicapt bent of reist met een kinderwagen.

Reputatie 5

De opgaande roltrap aan de achterzijde vanaf de tramhalte en het busstation naar metro en perrons. 

Deze is inderdaad al jaren buiten gebruik. Ik weet niet of dit een record is, maar het moet er bijna wel in de buurt komen.

Ik had zelf de indruk dat deze niet meer gerepareerd wordt, omdat de trap en roltrap op de nominatie staan om gesloopt te worden o.i.d. en reparaties niet meer lonend zijn. Deze ingang van het station is namelijk een compleet bouwval.

Reputatie 3

Daar doen ze dan wel extreem lang over. Omdat dit de ingang is bij bus- en tramhaltes, is het best een belangrijke ingang. Het ziet er inderdaad verwaarloosd uit en bij regen liggen er veel plassen. Niet echt een visitekaartje voor de NS.

Reageer