schuine steunbalk onder perron | NS Community
beantwoord

schuine steunbalk onder perron

  • 29 May 2023
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

Ik zag vanmiddag op station weidevenne in purmerend een schuine steunbalk onder perron 1. Ik zou willen weten waar ik dat kan melden. De steunbalk zit in het midden van de foto. Ook hingen er kabelgoten die duidelijk niet meer zijn, zoals ze waarschijnlijk ooit opgehangen zijn.

 

icon

Beste antwoord door Robert B 29 May 2023, 20:35

Bekijk origineel

2 reacties

Even naar de Prorail website en het daar melden, gaat om infra en daar is Prorail voor verantwoordelijk.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Die kabelgoten zijn loos en hebben geen nut (meer), maar de 'schuine’ steunbalk zou wellicht even naar gekeken moeten worden, door ProRail inderdaad.

In Eindhoven ooit de brandweer gebeld voor een spontaan/regenval verzakte fietstunnnel (ligt een zesbaans weg overheen) en die hebben toen een soort sensor gemonteerd om verdere verzakking te meten. Ging om een centimeter of 3 maar toch… 

Een maand later was die sensor weg en nu (jaren later) is er nog niets veranderd aan de fietstunnel, behalve twee TL-lampen voor de tunnelverlichting weggehaald want die pasten niet meer natuurlijk.

Wat ik op deze foto zie lijkt me geen probleem, totdat de boel zover verzakt dat mensen op het perron kunnen struikelen.

Reageer