beantwoord

scooter parkeren.

  • 19 August 2023
  • 17 reacties
  • 442 Bekeken

Sinds vandaag hangt er een bord bij stalling NS station heerenveen dat scooters niet meer zijn toegestaan. Parkeer hier al jaren omdat mijn wijk.geen ov vervoer heeft . Het is mijn enigste manier om met kind en 2.koffers op station te komen. Is reis erg veel. 

Maakt dit nu dat mijn pleegkind niet meer naar huis kan of wij op vakantie kunnen ??? Het achterste deel was juist altijd vrij van rekken.  Stonden gemiddeld 30 scooters per dag.

Nu hebben ze het steeds over brandgevaar lees ik. Zo zou geen enkele auto meer in parkeergarage kunnen staan of geen zonnepaneel meer op een dak 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 19 August 2023, 16:54

Bekijk origineel

17 reacties

Goedemiddag Danielle B en welkom bij de NS Community.

In veel stallingen worden scooters inderdaad niet toegestaan wegens brandgevaar. Spijtig om te lezen dat dit nu ook het geval is voor jouw stalling.

Over het algemeen zijn er bij de gemeentelijke openbare stallingen plekken gereserveerd voor scooters. Wellicht kun je hem nu daar kwijt.

Dag stijn ,deze parkeerplek wordt door gemeente aangewezen als fiets en scooter parkeerplaats binnen de vakken mag je dus fiets en scooter parkeren. Er is nergens een alternatief om te parkeren .Er staan veel scooters omdat er in de omliggende dorpen geen openbaar vervoer is. Ik heb 30 jaar een scooter en dat ding is nog nooit in brand gevlogen.  Ik maak mee eerder zorgen in deze stalling qua brand van de gebruikers die daar dealen en wiet en hasj roken. Gaan nu ook alle overdekte auto parkeer garages dicht ivm brandgevaar? Jullie hebben op jullie eigen website de parkeer tarieven voor fietsen en scooters. Dank dat jullie iedereen de trein uit jagen en mensen in isolement stoppen. Mensen zetten de scooter vandaag voor de poortjes in halletje bij alle ov fietsen die niet door poortjes kunnen. Zou graag een overzicht hebben van hoeveel scooters er per jaar in jullie stalling in de brand vliegen.  

Daarnaast mogen elektrische fietsen er wel in. Er is uitgewezen dat elektrische voertuigen en accu's sneller brand vatten dan voertuigen met een verbrandings motor. Als het echt om brandgevaar zou gaan zouden jullie dus elektrische fietsen moeten weren.

Reputatie 6

Ik snap je frustratie en zet dan ook feedback voor je door dat je graag weer een mogelijkheid ziet tot het parkeren van je scooter in deze ruimte, maar ik dien je wel te zeggen dat de kans zeer klein is dat dit op korte termijn weer mogelijk gaat zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Gaat het om alle scooters? Zowel benzine als electrische?

Accu's van electrische fietsen vormen ook een risico. Misschien accu's achterlaten in stallingen verbieden?

Vandaag gezocht naar scooter parkeer plek om station en omgeving . Deze was niet te vinden. Voor de poortjes in kleine halletje stonden vandaag elektrische fietsen. Hier in centrum mag een scooter ook niet meer parkeren dus je kunt met geen mogelijkheid meer op station komen. Mijn zoon kan volgende week dus niet meer naar station om naar zijn school in Zwolle te reizen. 

Ik snap je frustratie en zet dan ook feedback voor je door dat je graag weer een mogelijkheid ziet tot het parkeren van je scooter in deze ruimte, maar ik dien je wel te zeggen dat de kans zeer klein is dat dit op korte termijn weer mogelijk gaat zijn. 

Kom dan met alternatief? In de omgeving van station een parkeerverbod voor scooters en fietsen buiten de rekken. Een scooter past niet in fietsrek. De 2 fietsplaatsen zijn bomvol en met name met gesloopte fietsen. Kom met een aparte plek met ringen in beton zodat ze aan de ketting kunnen liggen.

Volgens mij hebben alle dorpen in de omgeving openbaar vervoer via de Opstapper. Er rijden diverse buslijnen door Heerenveen. Anders misschien de scooter parkeren bij een bushalte?

Reputatie 2

Als bromfietsen ook niet meer in het centrum mogen parkeren, dan zou ik verwachten dat het vanuit de gemeente geregeld is. Niet alle fietsstallingen zijn in beheer van NS. Misschien navragen bij de gemeente, die hebben waarschijnlijk ook wel weer een connectie naar de NS.

Reputatie 2

Goedemiddag Danielle B en welkom bij de NS Community.

In veel stallingen worden scooters inderdaad niet toegestaan wegens brandgevaar. Spijtig om te lezen dat dit nu ook het geval is voor jouw stalling.

Over het algemeen zijn er bij de gemeentelijke openbare stallingen plekken gereserveerd voor scooters. Wellicht kun je hem nu daar kwijt.

 

De gemeente Heerenveen heeft haar parkeervoorzieningen uitbesteedt aan InPublic.

Helaas is het telefoonnummer van de beheerder ((0513) 684 746) afgesloten.

https://heerenveen.digitaalparkeerloket.nl/2016/02/15/brom-en-fietsparkeerverbod/

Via deze website zou je en plattegrond kunnen downloaden.

Op een plattegrond kunt u zien waar u uw fiets kunt parkeren bij het NS station (PDF, 68 kB) of de kantoren aan de K.R. Poststraat (PDF, 67 kB) in Heerenveen.

Helaas staan beide PDF bestanden niet meer op deze URL

https://www.heerenveen.nl/gemeente-wonen-en-leven/verkeer-en-parkeren/fileadmin/website/wonen_en_leven/Verkeer_en_parkeer/160225_fietsparkeren_stationsgebied.pdf

https://www.heerenveen.nl/gemeente-wonen-en-leven/verkeer-en-parkeren/fileadmin/website/wonen_en_leven/Verkeer_en_parkeer/160225_fietsparkeren_K_R_Poststraat.pdf

 

De website van InPublic geeft een time-out.

http://www.inpublic-nederland.nl/

 

Waar kun je op station Heerenveen nou terecht met je scooter?

 

Reputatie 2

Ik snap je frustratie en zet dan ook feedback voor je door dat je graag weer een mogelijkheid ziet tot het parkeren van je scooter in deze ruimte, maar ik dien je wel te zeggen dat de kans zeer klein is dat dit op korte termijn weer mogelijk gaat zijn. 

Kom dan met alternatief? In de omgeving van station een parkeerverbod voor scooters en fietsen buiten de rekken. Een scooter past niet in fietsrek. De 2 fietsplaatsen zijn bomvol en met name met gesloopte fietsen. Kom met een aparte plek met ringen in beton zodat ze aan de ketting kunnen liggen.

 

Heb je al een melding Openbare Ruimte gedaan via Fixi?

https://www.heerenveen.nl/nieuws/heerenveen-nu-ook-fixi-voor-meldingen-openbare-ruimte/

Reputatie 2

Volgens mij hebben alle dorpen in de omgeving openbaar vervoer via de Opstapper. Er rijden diverse buslijnen door Heerenveen. Anders misschien de scooter parkeren bij een bushalte?

 

De Opstapper is voor scooterrijders niet echt een alternatief.

https://www.arriva.nl/over-je-reis/met-de-bus/vervoer-op-aanvraag/?regio=Frysl%C3%A2n

Reputatie 2

Sinds vandaag hangt er een bord bij stalling NS station heerenveen dat scooters niet meer zijn toegestaan. Parkeer hier al jaren omdat mijn wijk.geen ov vervoer heeft . Het is mijn enigste manier om met kind en 2.koffers op station te komen. Is reis erg veel. 

Maakt dit nu dat mijn pleegkind niet meer naar huis kan of wij op vakantie kunnen ??? Het achterste deel was juist altijd vrij van rekken.  Stonden gemiddeld 30 scooters per dag.

Nu hebben ze het steeds over brandgevaar lees ik. Zo zou geen enkele auto meer in parkeergarage kunnen staan of geen zonnepaneel meer op een dak 

 

Kun je een foto plaatsen van het bord waarop staat dat scooters niet meer mogen worden geparkeerd?

Van de piketdienst van de Gemeente Heerenveen kreeg ik de tip, dat je een eventuele boete altijd kunt betwisten, als het niet duidelijk is, waar je wél je scooter mag parkeren.

Sinds vandaag hangt er een bord bij stalling NS station heerenveen dat scooters niet meer zijn toegestaan. Parkeer hier al jaren omdat mijn wijk.geen ov vervoer heeft . Het is mijn enigste manier om met kind en 2.koffers op station te komen. Is reis erg veel. 

Maakt dit nu dat mijn pleegkind niet meer naar huis kan of wij op vakantie kunnen ??? Het achterste deel was juist altijd vrij van rekken.  Stonden gemiddeld 30 scooters per dag.

Nu hebben ze het steeds over brandgevaar lees ik. Zo zou geen enkele auto meer in parkeergarage kunnen staan of geen zonnepaneel meer op een dak 

 

Kun je een foto plaatsen van het bord waarop staat dat scooters niet meer mogen worden geparkeerd?

Van de piketdienst van de Gemeente Heerenveen kreeg ik de tip, dat je een eventuele boete altijd kunt betwisten, als het niet duidelijk is, waar je wél je scooter mag parkeren.

Het gaat hier waarschijnlijk gewoon om een algemeen fiets- en scooterparkeerverbod, omdat anders de hele omgeving van het station volstaat met fietsen. 

Reputatie 2

Sinds vandaag hangt er een bord bij stalling NS station heerenveen dat scooters niet meer zijn toegestaan. Parkeer hier al jaren omdat mijn wijk.geen ov vervoer heeft . Het is mijn enigste manier om met kind en 2.koffers op station te komen. Is reis erg veel. 

Maakt dit nu dat mijn pleegkind niet meer naar huis kan of wij op vakantie kunnen ??? Het achterste deel was juist altijd vrij van rekken.  Stonden gemiddeld 30 scooters per dag.

Nu hebben ze het steeds over brandgevaar lees ik. Zo zou geen enkele auto meer in parkeergarage kunnen staan of geen zonnepaneel meer op een dak 

 

Kun je een foto plaatsen van het bord waarop staat dat scooters niet meer mogen worden geparkeerd?

Van de piketdienst van de Gemeente Heerenveen kreeg ik de tip, dat je een eventuele boete altijd kunt betwisten, als het niet duidelijk is, waar je wél je scooter mag parkeren.

Het gaat hier waarschijnlijk gewoon om een algemeen fiets- en scooterparkeerverbod, omdat anders de hele omgeving van het station volstaat met fietsen. 

 

Ik wacht even op de foto van TS @Danielle B (of een andere gebruiker van station Heerenveen).

Het antwoord staat al in het topic zelf, geen foto nodig: ‘In de omgeving van station een parkeerverbod voor scooters en fietsen buiten de rekken.’

En waarom de Opstapper geen alternatief is, maak je ook niet duidelijk. 

Reputatie 2

Sinds vandaag hangt er een bord bij stalling NS station heerenveen dat scooters niet meer zijn toegestaan. Parkeer hier al jaren omdat mijn wijk.geen ov vervoer heeft . Het is mijn enigste manier om met kind en 2.koffers op station te komen. Is reis erg veel. 

Maakt dit nu dat mijn pleegkind niet meer naar huis kan of wij op vakantie kunnen ??? Het achterste deel was juist altijd vrij van rekken.  Stonden gemiddeld 30 scooters per dag.

Nu hebben ze het steeds over brandgevaar lees ik. Zo zou geen enkele auto meer in parkeergarage kunnen staan of geen zonnepaneel meer op een dak 

 

 

Het bord staat in de Ns stalling. Dit is een zelfstandige actie geweest van de NS.

 

De scooter kan gestald worden nabij het busstation,

daar zijn stallingen voor fietsers en vakken voor scooters aanwezig.

Reageer