beantwoord

scooterstalling Baarn overspoeld met fietsen

  • 13 September 2022
  • 7 reacties
  • 137 Bekeken

Op station Baarn staan dagelijks zó veel fietsen op de scooterplaats, dat er geen plek meer over blijft voor scooters! De fietsen worden zo asociaal neergezet dat soms 1 fiets meerdere scooterplaatsen inneemt. Als ik om 8.30 op het station aankom, staat het al vol. Ik begrijp dat je fiets zo lekker dichtbij en makkelijk terug te vinden is, maar het kan toch niet zo zijn dat ik mijn scooter niet meer op het station kwijt kan hierdoor? En dat terwijl er al een bord staat dat dit verboden is, maar hier wordt niet op gehandhaafd. Wat is hiervoor een oplossing? 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 13 September 2022, 11:54

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Personeel van stalling aanspreken. Of die fietsen verplaatsen.

Reputatie 7
Badge +1

Personeel van stalling aanspreken. Of die fietsen verplaatsen.

Baarn heeft een zelfservice fietsenstalling. Dus geen personeel. Dan krijg je dit dus.

Goedemorgen Baarnaar en welkom bij de NS Community!

Wat MoDe heeft aangegeven is in principe wel de juiste werkwijze, maar het is belangrijk om te weten om welke stalling het gaat, gezien het beheer kan verschillen. Voor zover ik kan vinden heeft de bewaakte selfservice stalling van station Baarn ook geen scooterplaatsen, dus ik heb het vermoeden dat het gaat om de openbare onbewaakte fietsenstalling. Onderstaande foto heb ik kunnen vinden via Google Streetview, wat jouw beschrijving ook enigszins bevestigd. Klopt het dat het om de openbare stalling gaat?

 

Sorry Stijn NS. Ik heb per ongeluk jouw antwoord als het juiste antwoord aangevinkt, dat was niet de bedoeling ik wilde gewoon op jou reageren. Maar het gaat hier inderdaad om een onbewaakte stalling, zoals jij die inderdaad op de foto hebt.

Geen probleem, kan gebeuren!

Helaas kunnen wij je in dat geval weinig helpen. Deze openbare onbewaakte stallingen zijn in het beheer van de gemeente, dus ook de handhaving ligt bij hen. Het beste wat ik je dus kan adviseren is om de situatie aan te kaarten bij gemeente Baarn.

Reputatie 6
Badge +1

Ik vrees wel dat de gemeente hier in deze situatie vrij weinig aan kan doen. Er staat (volgens de foto van Google Streetview uit december 2020) alleen een bord met een scooter-icoon, dat misschien wel aangeeft dat het een scooterstalling is, maar er staat geen bord met enige wettelijke betekenis. Hier valt dus erg weinig te handhaven. 

Reputatie 7
Badge

Ik woon in de buurt en ben bekend met de situatie. Er is inderdaad sinds enige tijd een plek neergezet speciaal voor scooters. En inderdaad zijn er asociale fietsers die hun fiets daar neerzetten want het ligt lekker dicht bij de in/uitgang van het station. Ook worden fietsen te pas en onpas op het stationsplein neergezet wat ook niet mag. Er is ruimte zat op de onbewaakte openbare stalling maar blijkbaar wil iedereen dicht bij de in/uitgang zitten.

Reageer