beantwoord

Sinds wel jaar bagagekluisjes op CS Utrecht?

  • 14 July 2022
  • 2 reacties
  • 168 Bekeken

Voor bepaalde details in het boek dat ik schrijf, wil ik graag weten of er in 1987 al bagagekluisjes waren op CS Utrecht en zo ja, hoe die werkten (net als nu of ging dat anders?)
Alvast dank voor enig antwoord.

icon

Beste antwoord door bahnrider 14 July 2022, 17:16

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Die waren er zeker al in zowat elk groter station-ik vermoed destijds nog oude type-met sleutel en gepast geld inwerpen, zoals dat hier in DE nog zowat overal is. Met verschillende formaten/groottes. Waren er al sinds ca jaren 60 als ik me goed herinner. Daarvoor (en mogelijk dat dat in ´87 ook nog gekund zou hebben): in persoon, bij een bagageloket, met handgeschreven briefje/doorslag als bewijs om later weer op te halen. 

Die waren er zeker al in zowat elk groter station-ik vermoed destijds nog oude type-met sleutel en gepast geld inwerpen, zoals dat hier in DE nog zowat overal is. Met verschillende formaten/groottes. Waren er al sinds ca jaren 60 als ik me goed herinner. Daarvoor (en mogelijk dat dat in ´87 ook nog gekund zou hebben): in persoon, bij een bagageloket, met handgeschreven briefje/doorslag als bewijs om later weer op te halen. 

 

Dank voor je antwoord! Ik heb inmiddels bericht (plus foto) van de situatie ter plekke in 1987 - het station werd toen grondig verbouwd. Er waren kluisjes met een sleutel en gepast geld, 75 cent kostte het. Ik kan dus weer verder schrijven :)

Reageer