snel bus rijd 4 min te vroeg weg!!! | NS Community
beantwoord

snel bus rijd 4 min te vroeg weg!!!

  • 20 November 2021
  • 12 reacties
  • 645 Bekeken

De bus snel bus die op station Bunnik komt op 20 november van 09:53 die is al weg gereden om 09:50 daar door hebben veel mensen hem niet gehaald en moeten we een half uur wachten !!!

icon

Beste antwoord door Robert B 20 November 2021, 11:17

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge

Was dat een bus die door NS ingezet is vanwege werkzaamheden?

Reputatie 7

Was dat een bus die door NS ingezet is vanwege werkzaamheden?

Ik neem aan van wel want er zijn dit weekend werkzaamheden op dit traject.

Badge +3

Ja, er rijden dit weekend bussen, zie https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/11042-20-november-2021-werkzaamheden-utrecht-arnhem-utrecht-rhenen

De bussen in Bunnik zijn stopbussen, geplande vertrektijd was 9:52. Misschien was de bus al vol en is daarom eerder vertrokken? Wel pech dat je dan een half uur moest wachten, al had je ook U-OV bus 41 kunnen nemen naar Utrecht.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Dokan789 en welkom op de Community!

Spijtig om te lezen dat de bus te vroeg is vertrokken, mijn excuses hiervoor! Ik kan hier de reden niet van achterhalen, maar dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik heb je melding direct direct doorgezet. Bedankt voor je melding! 

Reputatie 7
Badge +1

In de praktijk stoppen er dus nooit SNELbussen in Bunnik, en die andere elke halte aandoend (maar uiteraard niet de tussenliggende normale bushaltes) rijden net zoals het uitkomt-elke ietsepietsie ervaren reiziger weet allang dat die toerbussen gewoon rijden zoals het uitkomt-rustig op de weg, dan te vroeg, druk dan te laat. Als het wat drukker is rijden er ook vaak veel meer als 1 en kan er wat later best nog een 2e komen.

Als je niet over elk dubbeltje valt is het voor dat ritje meestal slimmer om gewoon vlak bij huis de normale lijnbus te nemen tot Utr. of andere overstaphalte.

Reputatie 7
Badge

Het is algemeen bekend dat deze bussen meteen vertrekken zodra die vol zit. Dienstregeling of geen dienstregeling.

Badge +3

Ja, normaal pendelen ze gewoon heen en weer en de volgende komt vaak eerder (of later) dan wat er in de reisplanner staat. En vol = rijden natuurlijk.

Omdat er geen treinen van/naar Bunnik gaan maakt het op zich ook niet veel uit, tenzij er inderdaad maar precies elk half uur een bus komt/vertrekt.

Het is algemeen bekend dat deze bussen meteen vertrekken zodra die vol zit. Dienstregeling of geen dienstregeling.

Het probleem is dat de reisplanner de indruk wekt dat de bussen in een dienstregeling rijden terwijl dat niet het geval is. De misverstand zie je keer op keer.

Badge +3

Bij 30+ t.o.v. een Reisplanner advies heb je dan wel recht op GTbV.

Bus kwam niet / was al weg / mocht niet mee wegens vol / aansluiting gemist / verzin maar wat… :disappointed_relieved:

Ook al lukt in 17 minuten van Bunnik naar Utrecht in het weekend op zich wel.

Ja, er rijden dit weekend bussen, zie https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/11042-20-november-2021-werkzaamheden-utrecht-arnhem-utrecht-rhenen

De bussen in Bunnik zijn stopbussen, geplande vertrektijd was 9:52. Misschien was de bus al vol en is daarom eerder vertrokken? Wel pech dat je dan een half uur moest wachten, al had je ook U-OV bus 41 kunnen nemen naar Utrecht.

Hee bedankt voor je reactie! Dus was alles behalve vol haha misschien was het zo rustig dat hij dacht er komt toch niemand meer 

Hoi Dokan789 en welkom op de Community!

Spijtig om te lezen dat de bus te vroeg is vertrokken, mijn excuses hiervoor! Ik kan hier de reden niet van achterhalen, maar dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik heb je melding direct direct doorgezet. Bedankt voor je melding! 

Hartelijk bedankt erg fijn!

Het is algemeen bekend dat deze bussen meteen vertrekken zodra die vol zit. Dienstregeling of geen dienstregeling.

Jaa dat snap ik wel alleen er zat niemand in het lijkt me eerder dat de bus bestuurder dacht dat er toch niemand meer kwam omdat het zo rustig was haha!

Reageer