beantwoord

Spoor 6 op Utrecht Centraal?

  • 19 April 2023
  • 5 reacties
  • 141 Bekeken

Reputatie 5

Er staat me iets bij dat er vroeger op Utrecht Centraal ook een ‘spoor 6’ was, maar ik twijfel of dat echt zo was, of dat ik me dat verkeerd herinner. Het lijkt me ook nogal onlogisch, want Utrecht heeft spoor 5/7 aan hetzelfde perron, dus wellicht was de perronindeling vroeger anders. Weet iemand hoe dit zit?

icon

Beste antwoord door Momo 19 April 2023, 18:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Even googelen en je vindt het.

https://www.prorail.nl/nieuws/het-mysterieuze-verhaal-van-spoor-132#

Er zijn ook andere nummers op Utrecht Centraal die ontbreken. Spoor 6 is zo’n voorbeeld. Jaren geleden is het spoor verwijderd, omdat het spoor onhandig lag. Omdat alle andere sporen al genummerd waren, hebben ze dit aangehouden. Dat is de reden waarom tot de dag van vandaag spoor 6 op Utrecht centraal ontbreekt.  

Reputatie 7
Badge

Er heeft inderdaad een spoor 6 gelegen, maar dat is weggehaald omdat het onhandig lag, aldus de uitleg van ProRail

 

Het bestaat overigens nog wel, maar dan als ruimte voor de personeelsvereniging van Utrecht waar bv pensionerende collega's hun afscheidsfeestje houden.

 

[edit]Ah, Momo was me weer voor 😁[/edit]

Reputatie 7
Badge +3

[edit]Ah, Momo was me weer voor 😁[/edit]

Maar jij had dan weer die leuke toevoeging van de personeelsvereniging. 

Als HSL machinist had ik wel verwacht dat jij sneller zou zijn. 😄 Mag jij nu of in de komende weken ook de ICNG met reizigers rijden? 

Reputatie 7
Badge

[edit]Ah, Momo was me weer voor 😁[/edit]

Maar jij had dan weer die leuke toevoeging van de personeelsvereniging. 

Als HSL machinist had ik wel verwacht dat jij sneller zou zijn. 😄 Mag jij nu of in de komende weken ook de ICNG met reizigers rijden? 

🤣

Morgen als het goed is van Rotterdam naar Amsterdam. 

Reputatie 7
Badge +3

Veel plezier morgen, voor het echie met echte reizigers.

Reageer