Skip to main content
beantwoord

spoor14 zwolle

  • 24 May 2024
  • 2 reacties
  • 133 Bekeken

Melding probleem Zwolle voor reizigers onbekend met dit station: bij aankomst op spoor 10 is er boven niets wat erop wijst waarheen te gaan naar spoor 14. Behalve, naar beneden. Maar daar rondkijkend zie je niet waar spoor14 is, en in haast om de sprinter naar Groningen te halen werd ik verdrietig en teleurgesteld. Ik vroeg een NSmeneer, die geïrriteerd reageerde met 'goedemorgen meneer' want ik vroeg gehaast waar spoor14 was. Hij gaf geen krimp maar mompelde iets van 'daarachter' en wees met een vaag gebaar naar sporen met een lager nummer. Ik volgde zijn raad, zag verderop inderdaad een bord met pijlen naar spoor14 en haalde de sprinter ècht op het nippertje met bepakking en een sprint de trap omhoog. Ik wil hier toch een werkbare klacht van maken, deze spijtige situatie is buiten besef van mensen die bekend zijn met de situatie op station Zwolle, maar voor andere reizigers met haast is het enorm dramatisch onlogisch wanneer je onderaan de trap van spoor10 rondkijkt voor spoor14. Want met de spoornummers opklimmend zou je verwachten dat spoor14 aan de andere zijde van de betaalpoortjes zou zitten. Alvast hartelijk dank voor uw doorgeven hiervan.

2 reacties

Vervelend dat je spoor 14 zo moeilijk kon vinden, maar het staat toch duidelijk overal aangegeven.

Spoor 12 t/m 16 bevinden zich inderdaad op een wat onlogische plek, naast spoor 1 te Zwolle. Dat verwacht je immers niet........

Dit is ooit in het zeer verre verleden zo ontstaan bij de uitbreiding van het station. Naast spoor 1 zou eigenlijk -1 moeten liggen, maar zulk soort spoornummers bestaan niet in Nederland.

Je zou een melding kunnen doen bij ProRail, immers die gaan over de spoornummers, maar ik geef je helaas weinig kans dat dit na tientallen jaren veranderd wordt.

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb er toen ik gisteren op station Zwolle was nog eens op gelet, maar er is naar mijn idee niets onduidelijks aan de aanwijzers.

In de tunnel staat netjes aangegeven welke kant je op moet voor deze sporen. Ga je aan het eind van de tunnel de trap op, dan staat bovenaan de trap aangegeven dat o.a. spoor 14, 15 en 16 zich aan de rechterkant bevinden. Als je vervolgens rechts gaat, kijk je recht tegen alle 3 de sporen aan.

Reageer