beantwoord

spoorlopen

  • 2 October 2023
  • 6 reacties
  • 333 Bekeken

Zoals de naam al zegt reis ik vaak vanaf station Steenwijk nu is daar een perron met 2 kanten. Als je er naar toe loopt heb je links de perrons en rechts de spoorwegen. Tussen de twee sit aardig wat ruimte met stenen. Wat nu mijn vraag is is of het gezien en bestraft word als spoorlopen als ik tussen de sporen heel even loop om een plastic blikje op te pakken. Ik verzamel die van straat voor een schoner milieu en nu staart dat blikje al een week naar me maar ik wil niet treinen laten remmen of een boete voor spoorlopen krijgen. Veel vriendinnen vinden het maar gevaarlijk of zeggen dat de camera’s mij zouden oppikken en de politie sturen. Er zit soms wel 10 minuten of meer tussen de tijd dat een trein weer aankomt en het oppaken van het blikje is ongeveer 200 meter verderop dus max 1 min om te pakken dus ik schat niet per see dat treinen eventueel zouden moeten remmen maar ja. Ik weet het niet zo goed. Mijn goede daad ziet er misschien wel uit als zelfmoord.

icon

Beste antwoord door Laura NS 2 October 2023, 14:50

Bekijk origineel

6 reacties

Welkom op onze NS Community, Steenwijker. Ik zou me er zeker niet aan wagen. Dat is inderdaad erg gevaarlijk. Er rijden meer treinen langs het perron dan alleen de treinen die daar ook daadwerkelijk stoppen. Het is niet veilig.

Reputatie 5

Blijf als er treinen kunnen rijden gewoon van het spoor zou ik zeggen. Of je nu gezien of bestraft kunt worden of niet. Zoals Laura NS aangeeft is dit niet veilig en het lijkt me voor één blikje een onnodig risico.

Dat gezegd hebbende. Je woont in Nederland en vorig jaar bijvoorbeeld werd twee keer het treinverkeer landelijk platgelegd. Het aantal grote storingen neemt volgens ProRail al jarenlang toe.

Het is dus een kwestie van tijd voor het volledige, of in ieder geval jouw regionale, treinverkeer weer eens stilgelegd wordt en dan is het spoor een zeer veilige plek. Veel veiliger dan bijvoorbeeld een stoep of een fietspad. Dan zou je het blikje snel kunnen pakken, als het tenminste niet weggeroest is. Al mag het nog steeds niet, het is dan wel veilige manier om een goede daad te verrichten. Ik ben zelf een voorstander van veiligheid en minder aluminium in de natuur, door het verwijderen van het blikje kun je zomaar het leven van beschermde diersoorten zoals vogels gered hebben.

Succes en hopelijk kun je snel een goede bijdrage leveren.

Reputatie 7
Badge

 

Dat gezegd hebbende. Je woont in Nederland en vorig jaar bijvoorbeeld werd twee keer het treinverkeer landelijk platgelegd. Het aantal grote storingen neemt volgens ProRail al jarenlang toe.

Het is dus een kwestie van tijd voor het volledige, of in ieder geval jouw regionale, treinverkeer weer eens stilgelegd wordt en dan is het spoor een zeer veilige plek. 

Vergeet niet dat er in sommige gevallen gewoon goederentreinen kunnen rijden.

Mijn dringende advies: NIET DOEN!!!!

Reputatie 7
Badge

Als je voor die paar centen zoveel risico wil lopen dan spoor je niet echt vind ik. 

Welkom op onze NS Community, Steenwijker. Ik zou me er zeker niet aan wagen. Dat is inderdaad erg gevaarlijk. Er rijden meer treinen langs het perron dan alleen de treinen die daar ook daadwerkelijk stoppen. Het is niet veilig.

Ik snap wat je bedoelt maar 9/10 stopt de trein bij steenwijk, alleen bij treinen die nergens stoppen dan 2 bepaalde plekken word er niet gestopt bij Steenwijk. Dus er zou geen onverwachtse trein stoppen. Weet jij toevallig of er ook een spoor opruimdienst bestaat? Miss kan ik daar wat mee

Reputatie 7
Badge

Joh, doe lekker waar je zelf zin in hebt. Onze toestemming heb je niet nodig.

Reageer