beantwoord

Station Eindhoven, verwarmde ruimte

  • 17 October 2023
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

Beste NS, 

Op station Eindhoven paralel aan de hoofdgang/hal is een ruimte met "banken". Hierover heb ik twee vragen:

1. Deuren sluiten

De temperatuur is daar iets warmer dan in de hoofdhal aangezien deze ruimte verwarmd wordt(?).

Nu staan echter aan beide zijde de deuren open, zonde van de warmte voor de reizigers die daar willen wachten (zeker met het koude weer in aantocht).

Kunnen deze niet gesloten worden/vervangen worden voor automatische deuren. 

 

2. Informering reizigers

Deze ruimte wordt relatief weinig bezocht, dit komt volgens mij omdat veel reizigers niet weten dat er daar een verwarmde ruimte is. Met als gevolg dat veel reizigers in de hoofdhal in de kou gaan zitten. 

Kunnen er bij de bankjes in de hoofdhal stickers/bordjes geplaats worden om overige reizigers te attenderen op de verwarmde plek? 

&

Kan er in de ruimte een reizigers informatie scherm geplaatst worden zodat je in de gaten kan houden wanneer je trein gaat. 

Alvast bedankt 

Gr Sander 

Ps. de verwarmde hokjes op de perronen in Eindhoven zelf mogen een flinke upgrade gebruiken. De oude stijl radiatoren loeien daar meestal volle bak, echter door de slechte isolatie nog niet warm te krijgen. 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 17 October 2023, 11:56

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Sandervh en welkom bij de NS Community,

 

Vriendelijk bedankt voor de waardevolle signalen over dit station. Ik zal alle suggesties doorzetten zodat er naar gekeken kan worden. Uiteraard kunnen de deuren gesloten worden. Of ze vervangen kunnen worden durf ik niet te zeggen. Ook kan ik niet direct een antwoord geven op de overige vragen. 

Betere verwarming zou handig zijn nu veel treinen rond Eindhoven buiten de kantooruren nog maar om het uur rijden.

Hallo Sandervh en welkom bij de NS Community,

 

Vriendelijk bedankt voor de waardevolle signalen over dit station. Ik zal alle suggesties doorzetten zodat er naar gekeken kan worden. Uiteraard kunnen de deuren gesloten worden. Of ze vervangen kunnen worden durf ik niet te zeggen. Ook kan ik niet direct een antwoord geven op de overige vragen. 

Heel erg bedankt voor het doorzetten, zou u doormiddel van dit topic kunnen terugkoppelen wanneer u (of een collega) terugkoppeling heeft gehad over de punten?

 

Alvast bedankt :) 

Badge +3

Dit gaat om de oude stationspassage en daar zijn inderdad wat glazen scheidingswanden waardoor het wellicht wat warmer aanvoelt dan de brede nieuwe passage.

Of er actief verwarmd wordt betwijfel ik, en of die glazen wanden/deuren geheel gesloten kunnen worden ook.

Bovendien zijn er nog de oude trappen naar de perrons waarnaar de warmte op zal stijgen. Je zou dan hooguit een deel van die tunnel met deuren af kunnen sluiten om er een verwarmde wachtruimte van te maken. Op zich geen slecht idee maar ik denk dat de meeste mensen liever in de hokjes op de perrons wachten, of zoals je zelf aangeeft in de nieuwe tunnel met CTA’s (reisinformatie en klokken).

Reageer