station gedrag

  • 23 November 2023
  • 10 reacties
  • 150 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Op Station Reeshof in Tilburg zijn sinds een tijd liften geplaatst. Vanaf vrijwel het begin hebben vandalen daar het glas van vernield en dit wordt zo te zien niet meer vervangen. Daarbij ligt het station vrijwel naar een vmbo school. De leerlingen denken dat het station een onderdeel is van het schoolplein en gebruiken het station als hangplek wat nagalmwat overlast geeft voor reizigers. Jezelf een weg banen over trappen tussen jeugd die geen milimeter wijkt, aldoor aan het roken en vapen is, is geen pretje. En dan die liften. Leerlingen gebruiken het voetgangers gebied om te fietsen en stoppen vervolgens bij de liften en gaan daar vaak met twee personen en fietsen in om naar boven te gaan. Dit gebeurt niet zelden, maar de gehele tijd als deze school (Reeshof College) aanvangt. Ik begrijp niet dat dit niet wordt aangepakt. 


10 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik ook niet. Wie is verantwoordelijk? NS of gemeente Tilburg?

Tja, de wijk Reeshof staat in Tilburg net als veel andere Tilburgse wijken bekend als een wijk met veel kleine criminaliteit  Alleen vervelend als je er toch moet zijn.

Ik ga er een melding van maken. Het is uiteraard niet de bedoeling dat een station gebruikt wordt als hangplek. Je mag ook niet op een station zijn zonder geldig vervoerbewijs. Ik heb het vermoeden dat de studenten niet netjes in- en binnen een uur weer uitchecken.

Badge +3

Ik ga er een melding van maken. Het is uiteraard niet de bedoeling dat een station gebruikt wordt als hangplek. Je mag ook niet op een station zijn zonder geldig vervoerbewijs. Ik heb het vermoeden dat de studenten niet netjes in- en binnen een uur weer uitchecken.

Tilburg Reeshof heeft geen poortjes dus hoe lang je daar verblijft is lastig te bepalen (hooguit door camera-systemen).

Bij controle op een perron of ‘voorbij de paaltjes’ dien je natuurlijk formeel wel in bezit te zijn van een geldig vervoerbewijs of passagerecht… 🤣

Als je op het station bent dien je ingecheckt te zijn anders mag je daar officieel niet komen.

Badge +3

Als je op het station bent dien je ingecheckt te zijn anders mag je daar officieel niet komen.

Uiteraard, maar Den Bosch heeft ook geen poortjes dus iedereen die het station gebruikt om iets te kopen (Burger King, Starbucks, Smullers etc.) of om van de Centrumzijde naar de Magistratenlaan (Paleiskwartier) te komen is in overtreding? 🤣

Dat Reeshof geen ‘schoolplein’ is spreekt voor zich.

Ik ga er een melding van maken. Het is uiteraard niet de bedoeling dat een station gebruikt wordt als hangplek. Je mag ook niet op een station zijn zonder geldig vervoerbewijs. Ik heb het vermoeden dat de studenten niet netjes in- en binnen een uur weer uitchecken.

Dat is wel een probleem. Je kan het station bereiken zonder in te checken. De school houdt hier ook geen controle op. Maar het misbruik van de liften is natuurlijk ook ongehoord.

Het vermoeden dat het aan studenten ligt is wat voorbarig @Erryt NS. Misschien dat het in Groningen een probleem is, maar Tilburg is best een leuke studiestad. Aan de andere kant heb je wel gelijk. Ook met een mbo niveau 2 studie ben je student. Een competentiepaspoort is trouwens een prima idee om HC's te faciliteren. Een erkend diploma bestaat niet voor deze doelgroep. En @Loes + (een subset) collega's verdienen naast erkenning wel wat meer.😉

 

TS zegt toch dat het studenten zijn? Waar ligt het dan aan volgens jou, Tijdvoor?

TS zegt toch dat het studenten zijn? Waar ligt het dan aan volgens jou, Tijdvoor?

 

... Daarbij ligt het station vrijwel naar een vmbo school. De leerlingen denken dat het station een onderdeel is van het schoolplein en gebruiken het station als hangplek ...

Ik ga er een melding van maken. Het is uiteraard niet de bedoeling dat een station gebruikt wordt als hangplek. Je mag ook niet op een station zijn zonder geldig vervoerbewijs. Ik heb het vermoeden dat de studenten niet netjes in- en binnen een uur weer uitchecken.

Op de middelbare school spreken we over leerlingen. MBO/HBO/WO noemen we studenten. Persoonlijk vind ik om mbo’ers studenten te noemen een beetje verwarrend. Zullen we voortaan spreken over “jongeren die een opleiding volgen”? Vind ik ook best. ;)

(off topic. Mocht een keer aanschuiven bij een debat met MBO studenten over kernenergie. Best grappig als je niet het verschil weet tussen een kernbom en een kerncentrale om je huis uiteindelijk mee te verwarmen en daar ook nog ruim vijf minuten over weet te L#ll#n. Althans ik kon er wel om lachen. 😁)

Reageer