beantwoord

Station Hilversum geen lift én geen roltrap!

  • 9 April 2023
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

Waarom is het niet mogelijk in elk geval óf de roltrap óf de lift te laten werken op station Hilversum? Met zware koffers is het voor ouderen niet te doen! En dit is geen incident: dir probleem speelt bij voortduring :-(

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 April 2023, 08:53

Bekijk origineel

3 reacties

Dat heeft gewoon te maken met de kwaliteit van de materialen en dat de lift en roltrap in de open lucht aan weer en wind worden blootgesteld. Daarnaast heb je ook nog van doen met vandalisme.

Helaas is het in de techniek nog steeds een probleem om sommige onderdelen vlot te krijgen door achterstanden na Covid, hierdoor ontstaan dus langere wachttijden dan voor corona voor onderdelen.

Zo zijn levertijden van bv elektromotoren normaal 3 maanden af fabriek nu 9 maanden af fabriek, specials zelfs nog langer en lift onderdelen kun je niet op een straathoek even laten namaken (gelukkig).

 

Dat heeft gewoon te maken met de kwaliteit van de materialen en dat de lift en roltrap in de open lucht aan weer en wind worden blootgesteld. Daarnaast heb je ook nog van doen met vandalisme.

Helaas is het in de techniek nog steeds een probleem om sommige onderdelen vlot te krijgen door achterstanden na Covid, hierdoor ontstaan dus langere wachttijden dan voor corona voor onderdelen.

Zo zijn levertijden van bv elektromotoren normaal 3 maanden af fabriek nu 9 maanden af fabriek, specials zelfs nog langer en lift onderdelen kun je niet op een straathoek even laten namaken (gelukkig).

 

Hoewel het zeker logisch is dat deze zaken zorgen voor problemen met liften en roltrappen vraag ik me dan wel af waarom andere stations zoals Amersfoort centraal deze problemen minder lijken te hebben. Daarnaast is het in Hilversum bijna traditie dat ze de liften enkele dagen kunnen laten werken en dan weer weken stilleggen. Ik vraag me net als @ikbaal ook zeer af wat er nu precies achter zit dat het uitgerekend op dit station altijd mis gaat

Hoewel het zeker logisch is dat deze zaken zorgen voor problemen met liften en roltrappen vraag ik me dan wel af waarom andere stations zoals Amersfoort centraal deze problemen minder lijken te hebben. Daarnaast is het in Hilversum bijna traditie dat ze de liften enkele dagen kunnen laten werken en dan weer weken stilleggen. Ik vraag me net als @ikbaal ook zeer af wat er nu precies achter zit dat het uitgerekend op dit station altijd mis gaat

Meer vandalisme door minder toezicht.

Reageer