Skip to main content
Antwoord

Station Tilburg: Rolbaan fietsenstalling spiegelglad

• January 23, 2025
  • 15 reacties
  • 154 Bekeken

De rolbanen van de fietsenstalling aan de centrumzijde zijn al wekenlang spiegelglad, ik heb hier al regelmatig reizigers onderuit zien gaan. Het wordt extra gevaarlijk als de baan van boven naar beneden stil staat, wat regelmatig gebeurd.

Beste antwoord door Erryt NS

Ik ga het doorzetten, maar ik twijfel of er iets aan gedaan kan worden als dit altijd speelt.

15 reacties

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • January 23, 2025

Speelt op meer stations.

Sascha NS
Moderator
  • Moderator
  • January 23, 2025

Goedemiddag Vinma. Welkom bij de NS Community.

Je geeft aan dat het rolbanen betreft. Wat bedoel je hier precies mee? De roltrap?

• Koploper**
  • January 23, 2025

De rolbanen van de fietsenstalling aan de centrumzijde zijn al wekenlang spiegelglad, ik heb hier al regelmatig reizigers onderuit zien gaan. Het wordt extra gevaarlijk als de baan van boven naar beneden stil staat, wat regelmatig gebeurd.

Dit lijkt me onwaarschijnlijk. Bij NS en Prorail gaat veiligheid voor alles. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • January 23, 2025

Je geeft aan dat het rolbanen betreft. Wat bedoel je hier precies mee? De roltrap?

Rolbaan naar de stalling (zoals Schiphol vroeger).

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • January 23, 2025

Ik heb zitten Googlen, maar ik weet ook nog niet zeker wat er bedoelt wordt met de rolbaan. Hoelang geleden hebben we het over, Robert?

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • January 23, 2025

Ik heb zitten Googlen, maar ik weet ook nog niet zeker wat er bedoelt wordt met de rolbaan. Hoelang geleden hebben we het over, Robert?

Een paar maanden geleden meen ik, voor Schiphol. Zeg maar een (lange) roltrap zonder treden (schuine lopende band) 😅

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • January 23, 2025

De band waar je continue "watch your step" hoort?

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • January 23, 2025

Vergeljkbaar, maar dan de schuine naar de perrons. Die in Eindhoven naar de gemeentelijke stalling onder het 18 Septemberplein zijn ook redelijk glad bij slecht weer, met name als ze stil staan.

Kan goed zijn dat ze op Schiphol er nog gewoon zijn, maar ik las dat ze onlangs vervangen zijn door vaste trappen. https://www.schiphol.nl/nl/projecten/nieuws/liften-en-trappen-station-schiphol-airport-worden-vernieuwd/

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • January 23, 2025

Vergeljkbaar, maar dan die schuine naar de perrons onder Schiphol Plaza. Die in Eindhoven naar de gemeentelijke stalling onder het 18 Septemberplein zijn ook redelijk glad bij slecht weer, met name als ze stil staan.

Wie maakt er nou een schuine rolband 😆, dat is vragen om problemen.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • January 23, 2025

Zoiets wordt een rolpad genoemd, zoals te zien op een filmpje op https://nieuws.ns.nl/nieuwe-fietsenstalling-zuidzijde-station-tilburg-geopend/ 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • January 23, 2025

Hee hoor, supermarkten met een parking eronder hebben ze ook vaak. De wielen van winkelwagentjes zijn dan zo gemaakt dat ze blokkeren, maar een fiets zonder handremmen is lastig als zo’n rolpad stil staat en je naar beneden moet lopen.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • January 23, 2025

Die maak je als je er mee een verdieping hoger of lager moet. Een fiets of een winkelkarretje meenemen op een roltrap met treden is niet handig. Een dergelijk rolpad is er al tientallen jaren in een winkelcentrum hier in de regio, van de parkeergarage naar de winkelverdieping, daarop kun je je winkelkarretje meenemen en die karretjes hebben een rem op de achterwielen zodat ze bij schuinstand niet naar beneden denderen. 

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 23, 2025

Ik ga het doorzetten, maar ik twijfel of er iets aan gedaan kan worden als dit altijd speelt.

• January 27, 2025

De automatische baan waarover je loopt met je fiets. Dit is natuurlijk geen roltrap.

• January 27, 2025

Dankjewel, alhoewel je eerste 4 woorden wel afdoende waren hoor.