beantwoord

station zwolle

• 6 september 2021
  • 8 reacties
  • 127 Bekeken

Ik moet binnenkort op station Zwolle overstappen van spoor 3 naar spoor 8 in 6 minuten. Is dit haalbaar?

icon

Beste antwoord door Laura NS 6 september 2021, 14:54

Welkom op onze NS Community, Beertje09. Dat ligt eraan hoe goed je te been bent. Ik ben gisteren toevallig op Zwolle geweest en moest van de ene- naar de andere kant. Dit deed ik met 2 minuten max. 

Bekijk origineel

8 reacties

Welkom op onze NS Community, Beertje09. Dat ligt eraan hoe goed je te been bent. Ik ben gisteren toevallig op Zwolle geweest en moest van de ene- naar de andere kant. Dit deed ik met 2 minuten max. 

Reputatie 6
Badge

Uit ervaring weet ik dat elke overstap wel binnen 3 á 4 minuten te halen is. 

Alleen op Utrecht Centraal misschien niet, Aar. Het zal mij wel in 4 minuten lukken, maar 3 minuten om van spoor 1 naar spoor 16 te komen wat 200 meter is is vrij krap.

Reputatie 6
Badge

Alleen op Utrecht Centraal misschien niet, Aar. Het zal mij wel in 4 minuten lukken, maar 3 minuten om van spoor 1 naar spoor 16 te komen wat 200 meter is is vrij krap.

Het ligt eraan of je ondergronds via de tunnel gaat, of de lift,trap, roltrap neemt via de stationshal. ;)

Ik denk dat ik gemiddeld nog geen 60 meter per minuut wandel. Als je dan de trap pakt en flink doorstapt is 3 minuten misschien net te doen, maar ik zal het er niet op gokken. :)

Reputatie 2

overstappen in 6 minuten van spoor 3 naar 8 is heel gemakkelijk in 6 minuten te doen als je goed ter been bent. In het geval je in een lange trein op spoor 3 aankomt, is het handig om in het midden in te stappen, dan kan het waarschijnlijk wel in 2 a 3 minuten. ( zo nodig inclusief in- / uit-checken bij NS / Blauwnet .) Eigenlijk zijn alle sporen dicht bij de reizigerstunnel uitgezonderd spoor 12/13 (trein van/naar Kampen). Voor een overstap van spoor 8 naar 12/13 of vv. zou ik 4 a 5 minuten aanhouden.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het sowieso al heel knap dat je spoor 16 weet te vinden :rofl:

Ik loop zo hard dat ik terug de tijd in ga en hem er alsnog kom.

Reageer