suggestie voor een schoner toilet bezoek | NS Community

suggestie voor een schoner toilet bezoek

  • 12 March 2022
  • 3 reacties
  • 199 Bekeken

Hallo,

Voor veel mensen is een bezoekje aan het toilet in de trein allerminst aantrekkelijk wanneer de wc bril weer vol spetters ligt. 

Om gebruik te maken van het trein toilet, moeten gebruikers nu handmatig de wc bril omhoog of omlaag klappen. Omdat mensen de toiletbril niet willen aanraken wordt dit vaak gedaan met toiletpapier of gebeurt het niet, waardoor de bril onnodig vies wordt. Ik heb een ideetje om dit te verbeteren!

Het automatisch opklappen van de wc bril zou hier een oplossing voor kunnen bieden! Een kleine technische toevoeging zou het al mogelijk maken om de WC bril automatisch weg te klappen na het doorspoelen. Wanneer een gebruiker wil zitten, kan een aparte knop vervolgens de bril weer tevoorschijn halen. 

Een simpel systeem als dit houdt de toiletten schooner en daarmee prettiger voor gebruik!

 

 

Als jullie dit ook een goed idee vinden, denk ik er graag samen verder over de mogelijkheden :)

 


3 reacties

Goed idee! Reactie NS?

Wat denk je dat de kosten zijn voor zulke aanpassingen in alle treinen, naast dat ik bedenkingen bij dit heb want dan nog zal de WC bril niet schoon zijn maar lopen de druppels over de hele bril heen. 

Een schoon toilet begint bij de gebruikers ervan en hoe zij omgaan met het toilet en helaas bewijst dat smerige toilet dat er in NL een groot aantal viespeuken leven die schijt hebben aan de ander.

En wel grappig dat er nu opeens wel gereageerd wordt op een idee van 1 jaar geleden terwijl daar eerder niemand op gereageerd heeft en dat is al heel ongebruikelijk hier op het forum.

Het idee is inderdaad erg leuk, maar de kosten die daarbij komen weer wat minder. Dat moet dan worden doorberekend en dat is uiteraard ook niet prettig voor de reiziger.

Reageer