te vroeg instappen

  • 24 March 2023
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 3

Wegens een of andere reden reden er geen treinen ten westen van Den Dolder. De trein uit Amersfoort kwam binnen op spoor 1 en werd daarna omgereden naar spoor 2 voor de terugreis.

Is het raar om twee keer te stoppen op hetzelfde station? Nou ja, het duurde misschien een kwartier en wellicht was het perronspoor intussen nodig voor een andere trein.

Ik stapte op spoor 1 meteen in. Het regende en nu zat ik droog. Waarom zou ik wachten tot de trein op spoor 2 stond?

Ik werd betrapt toen de conducteur en de meester tijdens het omrijden naar de andere kant van de trein liepen. Ik had iets verkeerd gedaan, vonden ze. Ik werd zelfs “verstekeling” genoemd. Ik begrijp niet wat het probleem was.

Vandaag reisde ik met de bus, wat ik niet vaak doe. Op het busstation stond een bus met boven de charmante chauffeuse de bestemming, toevallig net waar ik heen wilde. Hup erin! Dat was niet goed volgens de chauffeuse. “Ik sta hier op de parkeerplaats, ik rij straks naar de halte.” Vrijwel direct daarna startte ze de motor en reed ze naar een halte honderd meter verder. Daarbij werd een draai van 180 graden gemaakt. Bij de halte stapten nog meer mensen in.

Ook hier begrijp ik niet wat het probleem was. Sterker nog, als ik een paar minuten later was gekomen, had ik alleen de achterkant van de bus gezien, waar geen bestemming stond.


3 reacties

Reputatie 7
Badge

Over Den Dolder: Het is op dat moment geen reizigerstrein en als er om wat voor reden dan ook iets gebeurt waardoor die trein (wat op dat moment een rangeerdeel is) daar niet weg kan, mag jij er onder geen beding uit (ook niet onder begeleiding van het personeel). Je hebt op dat moment niets in die trein te zoeken.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Zoiets is mij een keer per ongeluk gebeurd 🙂

Ik moest 's avonds de IC van Utrecht naar Amersfoort hebben. De trein stond al geruime tijd voor vertrek klaar langs het perron en ik stapte in. Ik moest ontzettend nodig, dus ben stiekem terwijl de trein nog op het station stond even naar het toilet gegaan. Daarna rustig in de verder lege coupé gaan zitten.
Opeens hoorde ik de deuren dichtgaan en dacht nog "is het nou al tijd?" Toen de trein vervolgens ook nog de verkeerde kant op reed, had ik wel door dat er iets niet helemaal goed was, mijn gedeelte was 'afgekoppeld'. Vermoedelijk is de conducteur die moest controleren op een lege trein langs gelopen terwijl ik op het toilet was.
Ik liep door de trein naar het hokje van de machinist en klopte op de deur. Achteraf denk ik dat-ie zich een ongeluk geschrokken is. Geen reactie, maar een paar minuten later stonden we stil op het rangeerterrein en kwam de machinist naar buiten. Ik legde de situatie uit, hij moest er eigenlijk wel om lachen en samen zijn we weer tussen de sporen door terug naar het station gelopen. Was nog net op tijd voor de laatste trein ...

Reputatie 3

Over Den Dolder: Het is op dat moment geen reizigerstrein en als er om wat voor reden dan ook iets gebeurt waardoor die trein (wat op dat moment een rangeerdeel is) daar niet weg kan, mag jij er onder geen beding uit (ook niet onder begeleiding van het personeel). Je hebt op dat moment niets in die trein te zoeken.

 

 

Dat is dus inderdaad riskant. De trein zou in brand kunnen vliegen en je mag er onder geen beding uit. Oei oei.

Reageer