Toegankelijkheid station Hilversum

  • 11 July 2023
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Sinds november reis ik 3 keer per week vanaf station Hilversum naar Utrecht. Ik verbaas me er keer op keer over dat zowel de liften als de roltrappen én de toiletten nagenoeg altijd buiten werking zijn. Ik begrijp dat er leveringsproblemen en dergelijke zijn, maar dit kan toch niet? Beide toiletten, beide liften, en de roltrap met grote regelmaat buiten werking maakt dat dit een extreem ontoegankelijk station is geworden. Ik heb regelmatig oudere mensen gezien die simpelweg niet naar het perron konden of die het station niet meer uit konden: toen laatst zowel de lift als de roltrap stuk was, was er een ouder stel met rollator dat letterlijk het station niet uit kon en vervolgens eindeloos moest bellen met allerlei diensten. Ik heb de andere posts over dit onderwerp gelezen en ook de uitleg dat er leveringsproblemen van materiaal zijn sinds corona, maar ik vraag me af of duidelijk is hoe ernstig het probleem is en dat er dan misschien een andere oplossing voor moet worden gezocht. Ik vind het echt ongehoord dat je er niet vanuit kunt gaan dat je het station überhaupt in of uit kan, óf naar het toilet kan (voor sommige mensen is dat geen vrije keuze!). Op z’n minst zou het beter moeten worden aangegeven, zodat mensen met een beperking weten dat ze beter naar een ander station kunnen gaan. 


1 reactie

Reputatie 7
Badge

Het probleem is heel ernstig zoals Prorail al eens gezegd heeft. Verbetering is helaas niet in zicht.

Reageer