Skip to main content
Antwoord

Toeslag ICD

  • October 22, 2023
  • 8 reacties
  • 276 Bekeken

Vandaag wilden we bij de overstap van spoor 4 naar spoor 5 de toeslag ICD betalen aan de zuil. In de dal-uren is dit € 1,74. De conductrice vertelde me dat er geen zuil is op dit perron en aangeraden om dit via de app te doen. We hebben dit gedaan maar dan is de prijs € 2,90, mooi verdien model voor de NS. Geen mogelijkheid om te betalen bij de zuil en hoog tarief rekenen bij betalen via de app. Graag willen we de teveel betaalde terug stort krijgen, 2 maal €1,16 en hopenlijk dat de NS de prijs in het weekend automatisch laat aanpassen. Anders ga ik bij een volgende keer via spoor 14 om daar te betalen en geld terugvragen vanwege extra reistijd van meer dan een kwartier.

Beste antwoord door Daniel

Ik zie dat de ICD naar Brussel op Amsterdam Centraal dit weekend van spoor 5 vertrekt, dus ga er vanuit dat TS daarvandaan reisde. Op dat perron staat inderdaad geen toeslagzuil.

8 reacties

Tomas NS
  • Oud Moderator
  • October 22, 2023

Hoi Beerzwaan en welkom bij onze Community.

Da's inderdaad nogal een tegenvaller. Voor de restitutie kan ik je aanraden contact op te nemen met de klantenservice via telefoon, chat of social media.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • October 22, 2023

NS past de prijs van e-tickets voor toeslag in het weekend niet aan, NS heeft er voor gekozen om alleen dalurenkorting ye geven via de zuil. Om dal korting te krijgen zul je dit via de toeslagzuil moeten aanschaffen. Een kwartier vertraging claimen, omdat je op een ander perron toeslag moet laden zal niet lukken, als de trein zelf niet vertraagd is.

Vertrok de ICD van een ander perron dan normaal? Bij mijn weten staat de zuil op het vertrekperron waarvan de ICD normaal vertrekt.


Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • Antwoord
  • October 22, 2023

Ik zie dat de ICD naar Brussel op Amsterdam Centraal dit weekend van spoor 5 vertrekt, dus ga er vanuit dat TS daarvandaan reisde. Op dat perron staat inderdaad geen toeslagzuil.


  • October 23, 2023

Hoi Beerzwaan en welkom bij onze Community.

Da's inderdaad nogal een tegenvaller. Voor de restitutie kan ik je aanraden contact op te nemen met de klantenservice via telefoon, chat of social media.



En waarom bieden jullie bij NS geen ICD toeslag voor in het dal aan als e-ticket?


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • October 23, 2023

Hoi Beerzwaan en welkom bij onze Community.

Da's inderdaad nogal een tegenvaller. Voor de restitutie kan ik je aanraden contact op te nemen met de klantenservice via telefoon, chat of social media.



En waarom bieden jullie bij NS geen ICD toeslag voor in het dal aan als e-ticket?

Om te voorkomen dat mensen met Dal ticket in de spits gaan reizen.


iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • October 23, 2023

Waarom heeft niemand gedacht aan het plaatsen van mobiele toeslagzuilen op het perron tijdens deze werkzaamheden?


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • October 23, 2023

Ik wou dat ik daar een antwoord op had, maar het signaal heb ik inmiddels al doorgespeeld. Dit moet inderdaad beter.


iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • October 23, 2023

Met alle verbouwingen in het verschiet gaat dit vast vaker gebeuren.