beantwoord

Toeslag ICD

  • 22 October 2023
  • 8 reacties
  • 234 Bekeken

Vandaag wilden we bij de overstap van spoor 4 naar spoor 5 de toeslag ICD betalen aan de zuil. In de dal-uren is dit € 1,74. De conductrice vertelde me dat er geen zuil is op dit perron en aangeraden om dit via de app te doen. We hebben dit gedaan maar dan is de prijs € 2,90, mooi verdien model voor de NS. Geen mogelijkheid om te betalen bij de zuil en hoog tarief rekenen bij betalen via de app. Graag willen we de teveel betaalde terug stort krijgen, 2 maal €1,16 en hopenlijk dat de NS de prijs in het weekend automatisch laat aanpassen. Anders ga ik bij een volgende keer via spoor 14 om daar te betalen en geld terugvragen vanwege extra reistijd van meer dan een kwartier.

icon

Beste antwoord door Daniel 22 October 2023, 17:28

Bekijk origineel

8 reacties

Hoi Beerzwaan en welkom bij onze Community.

Da's inderdaad nogal een tegenvaller. Voor de restitutie kan ik je aanraden contact op te nemen met de klantenservice via telefoon, chat of social media.

Reputatie 7
Badge +3

NS past de prijs van e-tickets voor toeslag in het weekend niet aan, NS heeft er voor gekozen om alleen dalurenkorting ye geven via de zuil. Om dal korting te krijgen zul je dit via de toeslagzuil moeten aanschaffen. Een kwartier vertraging claimen, omdat je op een ander perron toeslag moet laden zal niet lukken, als de trein zelf niet vertraagd is.

Vertrok de ICD van een ander perron dan normaal? Bij mijn weten staat de zuil op het vertrekperron waarvan de ICD normaal vertrekt.

Reputatie 7
Badge +2

Ik zie dat de ICD naar Brussel op Amsterdam Centraal dit weekend van spoor 5 vertrekt, dus ga er vanuit dat TS daarvandaan reisde. Op dat perron staat inderdaad geen toeslagzuil.

Hoi Beerzwaan en welkom bij onze Community.

Da's inderdaad nogal een tegenvaller. Voor de restitutie kan ik je aanraden contact op te nemen met de klantenservice via telefoon, chat of social media.



En waarom bieden jullie bij NS geen ICD toeslag voor in het dal aan als e-ticket?

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Beerzwaan en welkom bij onze Community.

Da's inderdaad nogal een tegenvaller. Voor de restitutie kan ik je aanraden contact op te nemen met de klantenservice via telefoon, chat of social media.



En waarom bieden jullie bij NS geen ICD toeslag voor in het dal aan als e-ticket?

Om te voorkomen dat mensen met Dal ticket in de spits gaan reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Waarom heeft niemand gedacht aan het plaatsen van mobiele toeslagzuilen op het perron tijdens deze werkzaamheden?

Ik wou dat ik daar een antwoord op had, maar het signaal heb ik inmiddels al doorgespeeld. Dit moet inderdaad beter.

Reputatie 7
Badge +3

Met alle verbouwingen in het verschiet gaat dit vast vaker gebeuren.

Reageer