beantwoord

Toilet in Doetinchem stuk vanwege.... geen internet?


Reputatie 7
Badge
  • Super user
  • 1986 reacties

Okee, dit maakte ik vorige week dus mee op station Doetinchem. Ik moest nodig naar het toilet, maar op het moment dat ik mijn bankpas wou aanbieden voor het contactloos betalen, zag ik de melding dat er geen internet connectie was. 

Eigenlijk moest ik toch wel gniffelen vanwege het feit dat de toilet niet toegankelijk is vanwege een kapotte internetverbinding. 😃

Geen idee of dit inmiddels verholpen is. Maar heeft de nabijgelegen kiosk of restauratie normaal geen sleutel om alsnog de toilet in te gaan? 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 6 March 2022, 13:00

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 2

Nee dit is met die nieuwe elektrische online deur knop apart van de kiosk.

Reputatie 7
Badge

Begrijp ik. Maar is het niet verstandig voor de NS om een sleutel bij de Kiosk neer te leggen die je kan vragen als er storing is? 

Reputatie 2

Ja ik weet het niet 100 procent zeker. Een tijdje geleden was het zo dat je een sleutel kon halen bij de kiosk maar later kwam dit automatische systeem. 

Storingen komen niet voor in NS systemen. Daar is dus ook geen alternatief voor nodig. 

Reputatie 6

Het zoveelste nadeel van een vergaande digitalisering….. Wie zou denken dat je een internetverbinding nodig hebt om naar het toilet te gaan? Ik wist al wel zeker dat een internetverbinding de toiletten niet schoonmaakt als ze stinken. 
Nog maar een stap verder gaan? Iedereen zijn eigen hologram toilet? Op een tochtig station is het wel lekker fris aan de billen

Reputatie 2

Ja @Philned ik vind het ook onzin en pure geldverspilling die automatisering 

Begrijp ik. Maar is het niet verstandig voor de NS om een sleutel bij de Kiosk neer te leggen die je kan vragen als er storing is? 

Er is geen vestiging van Kiosk op station Doetinchem. Er is alleen een soort broodjeszaak die AlexSander heet (Alex en Sander) maar dat is een privebedrijf met beperkte openingstijden.

Reputatie 6

Op veel plekken is er inderdaad wel een sleutel voor dit soort toiletten, maar voor station Doetinchem kan ik dit niet zeker zeggen! Ik heb het even uitgevraagd en hier kom ik nog op terug. 

Update: Er is geen sleutel en indien het toilet defect is kan je helaas geen gebruik maken van het toilet tot het opgelost is.

Reputatie 7
Badge +1

Ach, heeft NS nog niet bedacht dat dit een statie is waar ze al lang niet meer komen/ Enkel Breng en ARV. Tot voor een jaartje of wat terug had ARV er zelfs nog een info-buro, als voortzetting van wat ooit heel lang geleden de trotse en veel verderop gelegen hoofdzetel van de Geldersche Tramwegen was.

Kan me wel herinneren dat 1-2 haltes verderop, Terborg, het een apart gebouwtje van de gemeente was en (maar dat is inmiddels zoń 1,5-2 jr terug) enkel toegankelijk met een 50ct muntje. Dus ik vermoed ergens dat langs deze lijn een andere regime qua eigenaar geldt?

Dat internet is dus geen www, maar enkel nodig om de direkte betaling te registreren.

Reputatie 7
Badge +1

Het zoveelste nadeel van een vergaande digitalisering….. Wie zou denken dat je een internetverbinding nodig hebt om naar het toilet te gaan? Ik wist al wel zeker dat een internetverbinding de toiletten niet schoonmaakt als ze stinken. 
Nog maar een stap verder gaan? Iedereen zijn eigen hologram toilet? Op een tochtig station is het wel lekker fris aan de billen

Voordeel is dan wel dat je geen last meer hebt van vieze en defecte toiletten. :rofl:

Reputatie 6

Het zoveelste nadeel van een vergaande digitalisering….. Wie zou denken dat je een internetverbinding nodig hebt om naar het toilet te gaan? Ik wist al wel zeker dat een internetverbinding de toiletten niet schoonmaakt als ze stinken. 
Nog maar een stap verder gaan? Iedereen zijn eigen hologram toilet? Op een tochtig station is het wel lekker fris aan de billen

Voordeel is dan wel dat je geen last meer hebt van vieze en defecte toiletten. :rofl:

Dat wou ik nou net zeggen, het enige nadeel is dat virtuele toiletpapier, of je vingers daarmee schoon blijven? Virtueel je handen wassen? ….

 

Reputatie 7
Badge

Een toilet dat geld kost en een internetverbinding nodig heeft om betalingen te verwerken, kan toch gewoon (gratis) blijven functioneren als die verbinding even hapert? Graceful degradation noemen we dat: als iets niet meer al zijn functies uit kan voeren maar een relevant deel (veilig) wel, blijf dat dan vooral doen!

 

NS zal daar vast niet failliet aan gaan, want als men de toegankelijkheid van de toiletten aan de internetverbinding toe durft te vertrouwen, is die vast ruim voldoende betrouwbaar om deze situatie zeer zeldzaam te maken ;-)

An sich is die dataverbinding wel stabiel, er ligt genoeg (eigen) glas. Het is vooral de rotzooi die er op aangesloten wordt haha.

 

Maar nogmaals, een NS systeem is nooit in storing. Of in ieder geval, zo bouwt men veelal.

Reageer