Skip to main content
beantwoord

Trappen Rotterdam

  • 5 June 2024
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

Hey Hoi,

 

Ik heb al een aantal keer gevaarlijke situaties bij mijzelf meegemaakt op de trappen van Rotterdam Centraal. Ik ben enorm slechtziend en heb dus af en toe problemen met diepte zien, de traptreden van Rotterdam Centraal hebben allemaal dezelfde textuur en dat leidt bij mij dus soms tot het twijfelen of het de laatste traptrede is of niet. Heb al een aantal keer gehad waar ik schok en bijna verkeerd stapten en heb dit probleem nog niet echt ergens anders ervaren.

 

Voor de mensen die niet weten hoe de trappen er in Rotterdam Centraal uit zien het is een beetje marmer met zwart, koper en grijs. Met witte stippen aan de zijkanten (voor ik neem aan slechtziende), voor de mensen die zeggen "Let dan op de stippen", Zelfs dat werkt niet.

 

Ik verwacht niet dat er nu opeens nieuwe trappen komen maar ik vraag me af of er mensen zijn met hetzelfde probleem en of ze er een oplossing voor hebben?

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey Gorott

Ik snap dat je zo niet met zekerheid de trappen op en af gaat. Wat voor verandering zou voor jou wel fijn zijn op deze trappen? Een suggestie kan ik altijd doorzetten.

Reputatie 7

Hey Gorott

Ik snap dat je zo niet met zekerheid de trappen op en af gaat. Wat voor verandering zou voor jou wel fijn zijn op deze trappen? Een suggestie kan ik altijd doorzetten.

Een compleet andere textuur 😉

 

Nee, dat is natuurlijk gekkigheid.

 

Misschien iets van een zichtbare lijn aan het einde van elke trap bijvoorbeeld? Wanneer het einde in zicht is heb ik er niet zo veel last van (Dus eenmaal beneden), maar op de helft van de trap (waar je dus een stukje moet lopen om weer verder trap te lopen) is daar niks zichtbaars wat laat zien "dit is geen trap".

 

Een tip voor mij: Draag je bril 😘

Reputatie 6
Badge +2

Ik ga het doorzetten, Gorott. Hopelijk kunnen ze daarmee het station voor jou en wellicht anderen een stukje veiliger en vertrouwder maken.

Reageer