trein rijdt weg zonder mij met fiets te laten instappen

  • 9 October 2022
  • 4 reacties
  • 183 Bekeken

Trein rijdt weg zonder mij (& fiets) in te laten stappen.

Conducteur ziet dat ik naar speciale fiets coupé in voorste treinstel loop. Toch sluit hij de deuren, en laat mij niet instappen terwijl ik voor dichte deur sta. Het was de IC trein die zondag 9 December om 12:00 uit Delft richting Rotterdam vertrok.

Hoe kan ik hierover een formele klacht indienen?


4 reacties

Reputatie 6

Hey Fiets007. Welkom bij de Community! 

Dat is zeker balen. Ik ben helaas niet terplekke geweest en heb dus niet alle informatie, maar dit hoort niet te gebeuren onder normale omstandigheden. Ik raad je aan om contact op te nemen met onze klantenservice om je klacht in te dienen. Persoonlijk raad ik een text kanaal aan zodat je je klacht compleet op kan stellen en in een keer mee kan sturen.

Ik ben er ook niet bijgeweest en ik gok dat het om vandaag 9 oktober gaat ipv 9 december. 

Wat ik altijd gevaarlijk vind, zijn de aannames die we doen. 

Ik zie dat het om de IC Den Haag naar Eindhoven betrof. Deze trein kent 1 officieel fietsbalkon aan de voor- of achterzijde. Ik zie ook dat de trein met +1 vertrokken uit Delft, dus ik kan niet nagaan hoever u van het fietsbalkon af was, of er al gefloten was (terecht of onterecht), of de conducteur wist dat het fietsbalkon voorop zat waar u naartoe liep etc. 

Het blijft een vervelend feit dat u niet mee kon met deze trein.

Reputatie 7
Badge

Het kan zijn dat de conducteur het veel te lang vond duren en dat hij/zij niet wilde wachten omdat er op tijd vertrokken moet worden. Maar ook dat is een aanname.

Reputatie 7
Badge +1

Groot probleem voor de fietsers blijft dat het een totale gok blijft waar de coupe met fietsplekken is, in de app kan je dan nog zien wat voor trein er aan komt en zo een voorzichtige inschatting maken. Maar zonder smartphone wordt het nog moeilijker.

Reageer