treinverkeer tussen hoofddorp en Hoorn Kersenboogerd

  • 4 November 2022
  • 2 reacties
  • 119 Bekeken

Gisterenavond 3 november wilde ik op Zaandam de trein van 22.11 nemen naar Purmerend Overwhere. De rit bleek geannuleerd, maar de de trein van 22.41 stond gewoon aangekondigd. Alleen daar kwam 4, vertraging bij, 5, minuten … en toen werd ook deze rit geannuleerd. Ik durfde er niet meer op te vertrouwen dat de trein van 23.11 wel zou rijden en ben via het NS en de bus naar huis gegaan. Al die tijd geen enkele informatie van de NS geen aankondiging dat de trein wel of niet zou rijden, zelfs niet in de NS app. Geen informatiezuil te vinden met een telefoonnummer dat ik zou hebben kunnen  bellen. Het was koud, het was nat en ik stond er als vrouw alleen. Geen prettige situatie. Ik zal vast niet de enige reiziger geweest zijn die gestrand is, en niet iedereen had op de tussenstations de luxe uit te kunnen wijken naar andere vervoersmogelijkheden. Toch weer een behoorlijk slechte beurt van de NS.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zag gisteravond op vertrekstaten dat er behoorlijke vertragingen waren richting Den Helder en Hoorn/Enkhuizen. Ik vermoed dat door oplopende vertragingen treinen zijn uitgevallen. Trein naar Den Helder had logistieke problemen, bij de ander vertraagde treinen stonden geen bijzonderheden.

Elk station beschikt over een info/sos-paal waar je door middel van een knop contact kunt maken met de klantenservice.

Voor de opgelopen vertraging kun je beroep doen op de geldterugbijvertraging-regeling.

Reputatie 3

De trein van 22:41 naar Purmerend heeft gisteravond gewoon gereden, wel met 25 minuten vertraging maar dit was al ruim van te voren bekend. De reden van de ellende gisteravond waren onverwachte herstelwerkzaamheden.

Reageer