beantwoord

Uitchecken gemist Amsterdam Zuid

  • 19 February 2023
  • 5 reacties
  • 110 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ondanks dat ik elke keer uitcheck bij station Amsterdam Zuid, krijg ik elke keer uitcheck gemist. Je kan overigens ook niet eens het station uit zonder uit te checken.. misschien de poortjes eens controleren?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 19 February 2023, 13:11

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6

Hey P.W.. Welkom bij de NS Community.

Ik raad je aan om contact op te nemen met onze klantenservice om even een kijkje te laten nemen wat hier aan de hand is. Helaas kunnen we hier namelijk niet je gegevens inzien. Ik ga er van uit dat je niet zo veel gemiste uitcheckt hebt. Het klinkt eerder dat het systeem te snel denkt dat er geen rit meer is of de latere helft van de data te sloom in laad om een of andere manier.

Reputatie 7
Badge +1

Hoi Daniël,

 

Het aantal meldingen van niet geregistreerde uitchecks bij poortjes neemt behoorlijk toe de laatste tijd. Ik heb zelf inmiddels ook al 2 meldingen gehad. Terwijl ik in beide gevallen door poortjes ben gegaan.

 

Ik heb zelf het vermoeden dat dit met OV-Pay te maken heeft. Zeer vervelend.  

Reputatie 6

Ik zie dit soort meldingen inderdaad nu ook wat vaker terug komen en heb eerder al een melding doorgezet, maar ik heb nog geen patroon gevonden of iets dergelijks. Ik hou het wel in de gaten! 

Reputatie 7
Badge +3

Dit soort spookmeldingen komen bij vlagen. Ik heb er vorig jaar twee ontvangen. Volgens mijn reisoverzicht bij OV-chipkaart was er echter niets aan de hand. Ik heb de reiskosten zonder problemen kunnen declareren met een transactieoverzicht.

Reputatie 7
Badge +2

Het aantal meldingen van niet geregistreerde uitchecks bij poortjes neemt behoorlijk toe de laatste tijd

Niet geregistreerd, of niet in het overzicht bij NS?

Ik zie er nu ook eentje bij mezelf: volgens de NS-app heb ik gisteren niet uitgecheckt op Amersfoort Centraal (ook al een station met poortjes dus). In de reishistorie bij OV-chipkaart staat de check-out gewoon, dus hij is wel degelijk geregistreerd maar niet in de reishistorie bij NS beland.

 

Reageer