Validation machines did NOT work

  • 14 September 2022
  • 8 reacties
  • 213 Bekeken

Recently, I realised that the majority of validation machines at Tilburg Reeshof station do not function.

After tapping your OV-card on the machine, the beep sound will be audible. HOWEVER, the check-in/check-out records could not be found on the NS app or website. The NS app believed that I forgot to check in/out and issued a fine of 20 euros. I therefore contacted NS customer service. They requested that I contact them five days later, but kindly agreed to amend my travel history. They also suspect that my OV card is dysfunctional.

Even though, I believe my OV-card functions normally and suspect the validation machines at Tilburg Reeshof are at blame. Therefore, I would like to know if anyone has encountered the same problems with the validation machine that conceal the absence of a check-in/check-out?


8 reacties

Welcome to the NS Community kai_pz.

Do I understand correctly checking in and out does not work properly for you at Tilburg Reeshof? We have not had other complaints about it yet, which leads me to believe my colleagues might be on to something when they say it could be a malfunction in your card. Have you had the card tested yet? You can do this at any NS Service Desk.
If your card is working properly please keep an eye on what the gate shows when you check in or out. If it shows clearly that you have checked in or out and the system still says something different we can start looking at what's going wrong.

I had the same problem with it at Tilburg Reeshof today while I did check out and I was told by the screen I was checked out.

 

Hier is mijn topic erover. Locatie B is dus Tilburg Reeshof.

 

I've had the same problem as the first post. This morning it beeped and it said I forgot to check in. But in the evening they turned them all off. 

They where still off this morning. Very handy when you want to check out and can’t. Or when you want to check in you cannot do so and the ticket machine isn’t working either. No ticket and you risk a fine because you are breaking the rules when you take a train without a ticket.

@Aurora NS heel apart jij 2 dagen geleden zegt we hebben geen andere klachten! Ik ben al vanaf maandag elke dag met klantenservice aant bellen hierover! Ze sturen je van t kastje naar de muur. Zeggen allemaal ik maak een uitgebreide notitie zodat je niet x op x t zelfde verhaal hoeft te doen. Tot op do niet gedaan! De 1e zei al ik ga opdracht geven voor nakijken v de poortjes. De 4 of 5 die ik erna sprak wisten van niks en deden niks. Smoesjes als t ligt aan je OV chip enz. Ben er meer dan klaar mee na ruim 1 week. Gezegd dochter checkt nie meer in en uit totdat probleem is opgelost en dat ze dat moesten noteren ivm 50 boete! Maja of dat ook daadwerktelijk gedaan is?! Veel vertrouwen in de medewerkers van afgelopen dagen heb ik niet! Het regent klachten hier de laatste dagen over de poortjes op Reeshof! Wanneer nemen jullie ze serieus?!

@kai_pz 

@Geisha 

@Sheikz 

Hier ook al de hele week en al vanaf maandag aant bellen! 

Dit kan allemaal voorkomen worden als ze eerder serieus nemen en handelen

En reactie van NS blijft wederom uit?!

De NS Community is in eerste instantie een platform waar reizigers elkaar kunnen helpen. Het is niet gegarandeerd dat er ook werkelijk een reactie komt vanuit een Moderator en die kan ook enige tijd op zich laten wachten als die wel komt.

Verder is het goed mogelijk dat er via andere kanalen iets gemeld wordt, maar als er geen algemene mededeling wordt gedaan van een storing of iets dergelijks zullen andere medewerkers daar niet van af weten. De woordkeuze van Aurora had wellicht iets anders gekund, namelijk dat wij niet op de hoogte zijn van eventuele andere meldingen.

Problemen met paaltjes of poortjes kunnen wij in ieder geval laten onderzoeken, maar daarvoor hebben we in ieder geval een nummer nodig van het betreffende paaltje. Helaas kan er weinig worden onderzocht puur met een melding van een station.

Edit: Ik zie dat Aurora in onderstaand topic al heeft aangegeven om erachteraan te gaan. Het enige wat ik kan aangeven is om daar op te wachten.

 

Nummer van poortje nl c6 al doorgegeven maandag dus nu 1 week geleden! En elke x de belofte dat ze er melding van gaan maken  en en een uitgebreide notitie enz en vervolgens niet doen en dan x op x je verhaal van a-z weer doen. Sorry maar t wordt gewoon heel slecht (lees niet) opgepakt

Reageer