Skip to main content

Vandalisme op de Zeeuwse Lijn is vrij gebruikelijk, waarbij station Arnemuiden de ergste is. Zodra daar iets vervangen is, is het binnen een dag weer gesloopt. Bij station Middelburg (op dit moment is er weer een lift defect) en Goes zijn de liften vaak de slachtoffer en op Station Goes is er ook wel altijd een poortje defect.

 

Mijn vraag is, wordt er überhaupt wel moeite gedaan om vandalisme te voorkomen? Ik hoorde laatst een conducteur klagen over de vandalisme op de Zeeuwse Lijn en zij vertelde dat er eigenlijk niet eens is meer moeite gedaan wordt om vandalisme te melden bij station Arnemuiden.

En tja, vandalisme valt niet echt te voorkomen. Maar op elke station hangen camera's soms niet op de juiste plekken maar ze hangen er wel, extra camera toezicht zou dus enorm helpen, maar ook aangifte doen zodra er iets gesloopt is.


En tja, vandalisme valt niet echt te voorkomen. Maar op elke station hangen camera's soms niet op de juiste plekken maar ze hangen er wel, extra camera toezicht zou dus enorm helpen, maar ook aangifte doen zodra er iets gesloopt is.

Sorry, ik snap je even niet. Extra camera toezicht zou enorm helpen??? We hebben een discussie over de camera bewaakte fietsenstallingen waar met die beelden dus helemaal niets gedaan wordt vanwege tijdgebrek bij de politie en je denkt dus dat hier dat wel gaat helpen?? Ik denk eerlijk gezegd dat Arnemuiden (5400 inwoners) misschien één agent heeft rondlopen?? Die heeft hier noch de tijd noch de middelen voor denk ik.

 

Het enige wat tegen vandalisme helpt is menskracht en die is op alle stations inmiddels zo'n beetje wegbezuinigd.


@Henkpeetersen in principe 1 (wijk)agent per 5000 inwoners. Maar dat is gemiddelde over heel Nederland...Hier dorp van 7000 die de wijkagent deelt met andete dorpen.


 

Het enige wat tegen vandalisme helpt is menskracht en die is op alle stations inmiddels zo'n beetje wegbezuinigd.

Voor constant èèn persoon heb je voor ieder station zo'n 5 man personeel nodig en bij ongeveer 400 stations zijn dat er 2000. Waar haal je die vandaan en waar ga je die van betalen?

De beste oplossing voor een station als Arnemuiden is om het volledig kaal te maken: geen enkel stationsmeubilair meer.


En tja, vandalisme valt niet echt te voorkomen. Maar op elke station hangen camera's soms niet op de juiste plekken maar ze hangen er wel, extra camera toezicht zou dus enorm helpen, maar ook aangifte doen zodra er iets gesloopt is.

Sorry, ik snap je even niet. Extra camera toezicht zou enorm helpen??? We hebben een discussie over de camera bewaakte fietsenstallingen waar met die beelden dus helemaal niets gedaan wordt vanwege tijdgebrek bij de politie en je denkt dus dat hier dat wel gaat helpen?? Ik denk eerlijk gezegd dat Arnemuiden (5400 inwoners) misschien één agent heeft rondlopen?? Die heeft hier noch de tijd noch de middelen voor denk ik.

 

Het enige wat tegen vandalisme helpt is menskracht en die is op alle stations inmiddels zo'n beetje wegbezuinigd.

Dan maak je maar tijd :)

tijdgebrek ontstaat alleen omdat er niet genoeg geld geinvesteerd wordt. Alles wegbezuinigen omdat de overheid geld investeren in andere landen belangerijker vindt is wat mij betreft absurd.

 

Gelukkig hebben we in Zeeland wel genoeg geld kunnen investeren in de Gouden Kooi (nieuwe politiebureau in Middelburg dat er om 1 of andere reden weer extreem "bijzonder" uit moest zien) dus misschien kunnen ze in de "Popo Palace" camerabeelden bekijken voor de hele Zeeuwse Lijn ofzo 🤪


 

 

Dan maak je maar tijd :)

tijdgebrek ontstaat alleen omdat er niet genoeg geld geinvesteerd wordt. Alles wegbezuinigen omdat de overheid geld investeren in andere landen belangerijker vindt is wat mij betreft absurd.

Graag enige realiteitszin, hoeveel geld moet de belastingbetaler hiervoor weer gaan ophoesten?

Je kunt de Zeeuwse lijn ook opheffen als het niet anders kan, niet alles in Nederland draait om de spoorwegen. 


 

 

Dan maak je maar tijd :)

tijdgebrek ontstaat alleen omdat er niet genoeg geld geinvesteerd wordt. Alles wegbezuinigen omdat de overheid geld investeren in andere landen belangerijker vindt is wat mij betreft absurd.

Graag enige realiteitszin, hoeveel geld moet de belastingbetaler  hiervoor ophoesten? Je kunt de Zeeuwse lijn ook opheffen als het niet anders kan, niet alsles in Nederland draait om de spoorwegen.

Of je zou als overheid eens je geld beter kunnen investeren, zodat de criminaliteitscijfers in Nederland dalen. De criminaliteit is natuurlijk niet zo hoog omdat we allemaal in enorme luxe leven 🤗.

 

Maar goed geld investeren in het buitenland, conflicten en klimaat is natuurlijk 20x belangerijker dan de veiligheid van de burger.


@Henkpeetersen in principe 1 (wijk)agent per 5000 inwoners. Maar dat is gemiddelde over heel Nederland...Hier dorp van 7000 die de wijkagent deelt met andete dorpen.

Er zijn in Nederland ongeveer 60.000 agenten op 18 mln inwoners. Dat is 1 agent per 300 inwoners.

https://controlealtdelete.nl/articles/politie-en-verkiezingstijd#gsc.tab=0


@Gorott ken je de serie Black Mirror? In de toekomst hebben we gewoon allemaal een chipje in ons lijf zitten die precies monitort wat je doet en je direct straft als je wat verkeerd doet 😜 Zijn fratsen zoals vandalisme verleden tijd. Klinkt heel dystopisch allemaal maar het zou me niet eens verbazen als dit het werkelijke toekomstbeeld is waar we op af koersen. Zaken zoals politie kunnen dan mooi nog verder worden wegbezuinigd, want dat laatste is helaas waar het allemaal om draait zodat de Heilige Economische Groei nog verder uit kan dijen. En daarnaast is het wel duidelijk dat een steeds groter wordende groep mensen niet om kan gaan met het begrip vrijheid en zij verpesten het keer op keer weer voor de rest. 


 

Of je zou als overheid eens je geld beter kunnen investeren, zodat de criminaliteitscijfers in Nederland dalen. De criminaliteit is natuurlijk niet zo hoog omdat we allemaal in enorme luxe leven 🤗.

Er staat iedere dag een lange stoet bedelaars bij de politiek in Den Haag. Zo maar een greep uit de krant van vandaag: meer geld nodig voor studentenkamers, meer geld nodig voor trainers bij sportclubs, meer geld nodig voor vroegpensioen, En zo gaat dat dag in dag uit door.


@Gorott ken je de serie Black Mirror? In de toekomst hebben we gewoon allemaal een chipje in ons lijf zitten die precies monitort wat je doet en je direct straft als je wat verkeerd doet 😜 Zijn fratsen zoals vandalisme verleden tijd. Klinkt heel dystopisch allemaal maar het zou me niet eens verbazen als dit het werkelijke toekomstbeeld is waar we op af koersen. Zaken zoals politie kunnen dan mooi nog verder worden wegbezuinigd, want dat laatste is helaas waar het allemaal om draait zodat de Heilige Economische Groei nog verder uit kan dijen. En daarnaast is het wel duidelijk dat een steeds groter wordende groep mensen niet om kan gaan met het begrip vrijheid en zij verpesten het keer op keer weer voor de rest. 

Tja, als arbeid goedkoper zou worden en mensen voor dat mindere geld ook nog eens wat meer uren gaan maken kan dat misschien gerealiseerd worden. Met steeds meer verdienen en steeds minder uren werken niet.

Oh, en zonder economische groei is er ook geen geld meer voor jouw salaris 


Zo lang de megabedrijven en eliten er op vooruit gaan gaat het prima met Nederland, belasting is voor de armen en subsidies voor de rijken! Op zich hou je zo wel de balans, de armen lekker arm laten zodat ze gedwongen worden om te blijven werken voor de megabedrijven.


@Gorott ken je de serie Black Mirror? In de toekomst hebben we gewoon allemaal een chipje in ons lijf zitten die precies monitort wat je doet en je direct straft als je wat verkeerd doet 😜 Zijn fratsen zoals vandalisme verleden tijd. Klinkt heel dystopisch allemaal maar het zou me niet eens verbazen als dit het werkelijke toekomstbeeld is waar we op af koersen. Zaken zoals politie kunnen dan mooi nog verder worden wegbezuinigd, want dat laatste is helaas waar het allemaal om draait zodat de Heilige Economische Groei nog verder uit kan dijen. En daarnaast is het wel duidelijk dat een steeds groter wordende groep mensen niet om kan gaan met het begrip vrijheid en zij verpesten het keer op keer weer voor de rest. 

Als jongeman die in de technologie werkt is het voor mij niet de vraag of dit gebeurd, maar wanneer dit gebeurd. Maar ja, lang leve de technologie!

Ik vertel mezelf altijd dat ik nooit mee zal werken aan dit soort dingen te creëren, maar ik weet dat ik onbewust toch wel mijn contributie zal leveren 😆.

Mensen zijn nu nog niet bewust van hoe gevaarlijk AI is of kan worden, maar de meeste developers zijn zich daar enorm bewust van 😅.

 

Technologie. Is. Gevaarlijk. xx


Zo lang de megabedrijven en eliten er op vooruit gaan gaat het prima met Nederland, belasting is voor de armen en subsidies voor de rijken! 

Dit soort linkse prietpraat vult geen financiële gaatjes, de belastingen in Nederland behoren trouwens al tot de hoogste van de wereld.

Overigens zitten die "megabedrijven" van jou behalve ASML allemaal in het buitenland en die gaan dus sowieso de Nederlandse schatkist niet subsidiëren.


 

​​​​​​

Er staat iedere dag een lange stoet bedelaars bij d e politiek in Den Haag. Zo maar een greep uit de krant van vandaag: meer geld nodig voor studentenkamers, meer geld nodig voor trainers bij sportclubs, meer geld nodig voor vroegpensioen, En zo gaat dat dag in dag uit door.

O, ik was nog vergeten dat er vandaag ook nog even 200 miljoen euro per jaar is besteld bij de politiek voor gratis laptops voor alle scholieren.


Zo lang de megabedrijven en eliten er op vooruit gaan gaat het prima met Nederland, belasting is voor de armen en subsidies voor de rijken! 

Dit soort linkse prietpraat vult geen financiële gaatjes, de belastingen in Nederland behoren trouwens al tot de hoogste van de wereld.

Maar toch is Nederland een belastingparadijs voor bedrijven... overigens komen bedrijven ook nog eens vaak weg met belastingontduiking, NS lukte dat bijvoorbeeld 15 jaar 🫠.

 


 

.

Maar toch is Nederland een belastingparadijs voor bedrijven... overigens komen bedrijven ook nog eens vaak weg met belastingontduiking, NS lukte dat bijvoorbeeld 15 jaar 🫠.

Ja, NS is echt zo'n megabedrijf dat superwinsten maakt.


Zo lang de megabedrijven en eliten er op vooruit gaan gaat het prima met Nederland, belasting is voor de armen en subsidies voor de rijken! 

Dit soort linkse prietpraat vult geen financiële gaatjes, de belastingen in Nederland behoren trouwens al tot de hoogste van de wereld.

Weer een dag, weer een onzinnige post van Tamzin waarbij alles zogenaamd de schuld is van "links". Doodvermoeiend, wordt het niet eens tijd om iets nieuws te verzinnen? Wellicht met enige gronding in de realiteit.


 

 

Weer een dag, weer een onzinnige post van Tamzin waarbij alles zogenaamd de schuld is van "links". Doodvermoeiend, wordt het niet eens tijd om iets nieuws te verzinnen? Wellicht met enige gronding in de realiteit.

Zolang men in linkse kring denkt dat de overheid onbeperkt geld kan uitdelen aan iedere groep "bedelaars" die dagelijkse op het Binnenhof langskomt denk ik dat het toch goed is dat aan de kaak te stellen.

Misschien is het een vervelende boodschap naar nee, er is niet onbeperkt geld voor leuke dingen voor linkse mensen.

Bedrijven, ook NS en ProRail zullen gewoon met hun geld moeten uitkomen net als dat geldt voor huishoudens. 


Zolang men in linkse kring denkt dat de overheid onbeperkt geld kan uitdelen aan iedere groep "bedelaars" die dagelijkse op het Binnenhof langskomt denk ik dat het toch goed is dat aan de kaak te stellen.

Misschien is het een vervelende boodschap naar nee, er is niet onbeperkt geld voor leuke dingen voor linkse mensen.

het gaat niet om “leuke dingen” voor linkse mensen, het gaat vaak om zaken die broodnodig zijn voor scholing, welzijn en gezondheid. Bijvoorbeeld die laptops, scholen kunnen dat wel willen maar als je als gezin dat niet kunt betalen, zal iemand anders het moeten betalen. En Nederland wil toch (neem ik aan) dat alle kinderen gelijke kansen krijgen. 

De rijkeren worden in het algemeen rijker, ondanks de al flink hoge belastingen, de armeren blijven onderaan hangen en hebben het moeilijk om zich eraan te ontworstelen. De rijkere laag zorgt gewoon goed voor zichzelf. Hoe kan het dat er in dit rijke Westerse land zoveel mensen in (stille) armoede leven en niet/nauwelijks rondkomen, dat hun kind zonder ontbijt op school komt  (ja….. ook wordt door “bedelaars”  geld gevraagd voor schoolontbijtjes! ), terwijl er ook een heel grote groep is die in (enorme) luxe en welvaart kan leven. Allemaal hetzelfde (100% nivelleren) hoeft zeker niet, maar de kloof wordt steeds wijder. Waar is de solidariteit?? En het begrip voor elkaar op dit gebied? 

Ja, waar komt het geld vandaag? Nou, dat is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen. Er gaat genoeg geld naar het buitenland en naar andere zaken waar de gewone burger hier in z'n dagelijks leven verder helemaal niks aan heeft. 

Terug naar vandalisme in Arnemuiden. Dat hele stationnetje kaal maken is gewoon buigen voor het vandalisme en de gebruikers van het station worden de dupe. Pak de daders op en straf ze flink en laat ze voor alles dokken, ook al is het vele jaren lang. Korte metten ermee! En dat groot in het nieuws zetten. Dat schrikt volgende plegers wel af. Allemaal veel en veel te soft in dit land, ik word er gewoon boos over. En dan onder het mom van geen personeel en geen geld, voorzieningen maar af laten breken….  de daders lachen, krijgen geen grenzen gesteld en de normale mens moet zich maar schikken en alles accepteren. Schrijnend. 


 

.

Maar toch is Nederland een belastingparadijs voor bedrijven... overigens komen bedrijven ook nog eens vaak weg met belastingontduiking, NS lukte dat bijvoorbeeld 15 jaar 🫠.

Ja, NS is echt zo'n megabedrijf dat superwinsten maakt.

Heb ik het hier over megabedrijven of gewoon bedrijven? Is toch 4 letters extra.


Terug naar vandalisme in Arnemuiden. Dat hele stationnetje kaal maken is gewoon buigen voor het vandalisme en de gebruikers van het station worden de dupe. Pak de daders op en straf ze flink en laat ze voor alles dokken, ook al is het vele jaren lang. Korte metten ermee! En dat groot in het nieuws zetten. Dat schrikt volgende plegers wel af. Allemaal veel en veel te soft in dit land, ik word er gewoon boos over. En dan onder het mom van geen personeel en geen geld, voorzieningen maar af laten breken….  de daders lachen, krijgen geen grenzen gesteld en de normale mens moet zich maar schikken en alles accepteren. Schrijnend. 

Wat ook niet helpt is dat de politie eigenlijk niks meer mag, ja pas na 20 keer waarschuwen, maar als je niet bij de eerste waarschuwing luistert zul je ook niet luisteren bij de 20e…

Een politieagent hoeft maar 1 keer de foute beslissing te maken, omdat hij toevallig maar 19x heeft gewaarschuwd in plaats van 20 en heel Nederland staat op z'n kop en de leven van de agent is geruïneerd door de cancelculture.

 

Hoe wil je dat soort boefjes aan pakken door het alleen lief te vragen? En dan nog blijft het bij een "Foei! Niet meer doen hé?" na afloop.


 

Wat ook niet helpt is dat de politie eigenlijk niks meer mag, ja pas na 20 keer waarschuwen, maar als je niet bij de eerste waarschuwing luistert zul je ook niet luisteren bij de 20e…

Een politieagent hoeft maar 1 keer de foute beslissing te maken, omdat hij toevallig maar 19x heeft gewaarschuwd in plaats van 20 en heel Nederland staat op z'n kop en de leven van de agent is geruïneerd door de cancelculture.

Hoe wil je dat soort boefjes aan pakken door het alleen lief te vragen? En dan nog blijft het bij een "Foei! Niet meer doen hé?" na afloop.

De meeste mensen in het dorp weten ongetwijfeld wie achter deze vernielingen zitten maar in dit soort gesloten dorpsgemeenschappen geldt meestal een zwijgplicht en is het voor de politie dus nog niet zo simpel er een vinger achter te krijgen. Een beetje Urk in het klein.


De meeste mensen in het dorp weten ongetwijfeld wie achter deze vernielingen zitten maar in dit soort gesloten dorpsgemeenschappen geldt meestal een zwijgplicht en is het voor de politie dus nog niet zo simpel er een vinger achter te krijgen. Een beetje Urk in het klein.

Lijkt me sterk dat deze "dorpelingen" daadwerkelijk zwijgen over de groep jongeren die vandalisme plegen. Ik weet niet wat voor absurde beeld jij hebt van dorpen maar we leven niet meer in de middeleeuwen.

 

Het lijkt me trouwens ook sterk dat de vandalen overdag de boel aan het terroriseren zijn, 's nachts liggen die "dorpelingen" vast en zeker allemaal te slapen en zullen dus al helemaal niks meekrijgen van wat er gebeurd op dat station.

 

Maar ja, in Arnemuiden is de stamboom ook een cirkel netzoals in Urk dus in dat opzicht heb je wel gelijk. "van Belzen" is een wel bekende achternaam daar 😁.


 

Lijkt me sterk dat deze "dorpelingen" daadwerkelijk zwijgen over de groep jongeren die vandalisme plegen. Ik weet niet wat voor absurde beeld jij hebt van dorpen maar we leven niet meer in de middeleeuwen.

Wie praat kan wellicht zelf ook ongewenst bezoek ontvangen. Wat krasjes op de auto, een gebroken ruit links en rechts, een klein brandje, etc.

 

Het lijkt me trouwens ook sterk dat de vandalen overdag de boel aan het terroriseren zijn, 's nachts liggen die "dorpelingen" vast en zeker allemaal te slapen en zullen dus al helemaal niks meekrijgen van wat er gebeurd op dat station

Het zal waarschijnlijk eerder om de avonduren gaan.

 

Ik vond trouwens nog dit artikel:

https://www.bndestem.nl/zeeland/arnemuiden-gesloten-dorp-met-twee-gezichten~ae2cbcb4/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Interessante zinsnede daarin: ,,Men weet in Arnemuiden precies wie de daders zijn, maar ze zullen het nooit zeggen”.


Reageer