Skip to main content
Antwoord

Vertrekbord spoor 2 Bergen op Zoom geen info huidige trein

  • July 3, 2023
  • 16 reacties
  • 331 Bekeken

Sinds ongeveer een week geeft het vertrekbord op Spoort 2 (tot twee weken geleden nog spoor 3) van Bergen op Zoom geen informatie over de trein die nu vertrekt (die van 9:47 naar 020), de volgende trein staat wel op het bord.
Spoor 1 (voorheen spoor 2) geeft wel informatie over de trein naar Vlissingen, zowel de huidige als de volgende... 

Wanneer krijgen we weer info over de huidige trein op Spoor 2?

Beste antwoord door Melissa NS

Dankjewel Jako, ik heb er een melding van gemaakt.

16 reacties

Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • July 3, 2023

Heyy, dat is niet handig! Ik wil hem aanmelden, maar je hebt niet toevallig het nummer dat onder het bord staat voor me?


  • Auteur
  • Intercity
  • July 3, 2023

Dag Laura,

Waar staat dat nummer precies?
Als ik vanavond uitstap in BoZ, zal ik het bekijken en doorgeven.


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • July 3, 2023

Staat onder het bord zelf genoteerd. Een kort nummer, niet 16 cijfers o.i.d. Als dat zou kunnen, dan zou dat heel fijn zijn!


  • Auteur
  • Intercity
  • July 3, 2023

Dag Laura,

 

Het nummer is 11731

 


  • Auteur
  • Intercity
  • July 3, 2023

Oh ja, op de gele vertrekstaten op het perron staat nog Spoor 2 richting Vlissingen en Spoor 3 richting Roosendaal. Op de elektronische borden boven het perron zijn deze dus veranderd in Spoor 1 en 2 

Het lijkt me handig de nummers ook op de vertrekstaten aan te passen...


Melissa NS
Moderator
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • July 3, 2023

Dankjewel Jako, ik heb er een melding van gemaakt.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • July 3, 2023

Oh ja, op de gele vertrekstaten op het perron staat nog Spoor 2 richting Vlissingen en Spoor 3 richting Roosendaal. Op de elektronische borden boven het perron zijn deze dus veranderd in Spoor 1 en 2 

Het lijkt me handig de nummers ook op de vertrekstaten aan te passen...

Ah, ja https://assets.travelsupport-p.cla.ns.nl/stations/vertrekstaten/bgn0.pdf klopt dan niet, maar die worden volgens mij (zie rechtsonder voor de datum herdruk) elk kwartaal vernieuwd.

En https://www.ns.nl/stationsinformatie/bgn/bergen-op-zoom/plattegrond klopt dus ook niet (toont nog spoor 2 en 3) maar die kaart komt van Google. Voor OpenStreetMap heb ik een wijzigingsverzoek ingediend.


Melissa NS
Moderator
  • Oud Moderator
  • July 3, 2023

Oh ja, op de gele vertrekstaten op het perron staat nog Spoor 2 richting Vlissingen en Spoor 3 richting Roosendaal. Op de elektronische borden boven het perron zijn deze dus veranderd in Spoor 1 en 2 

Het lijkt me handig de nummers ook op de vertrekstaten aan te passen...

Ik zal hier ook een melding van maken zodat er naar gekeken kan worden. Bedankt!


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • July 3, 2023

Op zich wel interessant. ProRail moet zorgen voor werkende borden maar NS is verantwoordelijk voor de getoonde info.

Het nummer (11731) doet er niet zoveel toe, want dat bord ziet er verder ‘gezond’ uit 🤔🙄

Dank @jako voor het melden dus!


  • Auteur
  • Intercity
  • July 4, 2023

ik vermoed dat het nummer er wel degelijk toe doet. Zelf werk ik in de IT en dan wil ik ook heel graag weten welk computernummer iemand heeft bij een storing. Anders weet ik immers niet welke ik moet nakijken/repareren ;-)


Stijn NS
  • Oud Moderator
  • July 4, 2023

Veel van de storingen bij reisinformatieschermen zijn digitaal op te lossen. Daarvoor is het nummer juist belangrijk, zodat de betreffende IT afdeling dit op afstand kan proberen op te lossen. Puur met een station en een locatie kunnen zij niet veel, helaas.


  • Auteur
  • Intercity
  • July 7, 2023

Het is blijkbaar een moeilijk probleem voor de helpdesk, we zijn nu 4 dagen later en nog steeds een wit bord 11731...


Tomas NS
  • Oud Moderator
  • July 7, 2023

Ik zal het nogmaals onder de aandacht brengen, jako. Ik hoop dat het snel is opgelost.


  • Auteur
  • Intercity
  • July 12, 2023

Hoera! Bord 11731 geeft sinds vandaag weer aan waar de trein heengaat.

 


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • July 12, 2023

Hey wat tof dat je dit even terugkoppelt! Fijn dat de boel weer werkt! :D


  • Auteur
  • Intercity
  • July 12, 2023

Graag gedaan!

Ik vind het zelf ook altijd prettig als ik iets oplos en dan hoor dat het weer werkt...