Vertrekstaat

  • 11 December 2022
  • 2 reacties
  • 140 Bekeken

Reputatie 3

We plannen een reis. Naar het station. De CTA is (natuurlijk) kapot maar er hangt een vertrekstaat. Niet erg interessant, want we hadden de reis al gepland. Maar dan blijkt tot onze schrik dat onze trein op zaterdag niet rijdt. Hebben we niet goed in de reisplanner gekeken?

Dan zien we de kleine lettertjes onderaan de vertrekstaat: Vanaf 11 december 2020. Dat is morgen pas! En de trein rijdt gewoon.

Eigenlijk wel begrijpelijk. In principe moet je in de nacht de vertrekstaten vervangen, maar daar heeft niemand zin in. Ik stel me voor dat iemand een paar uur geleden met een pak vertrekstaten langs de stations is gereden, met de trein natuurlijk. Bij elk station moet hij uitstappen, de vertrekstaten vervangen en wachten op de volgende trein. Zo is hij een dag bezig.


2 reacties

Badge +3

Zie dat de vertrekstaten op de Stationsinformatie pagina’s ook al geüpdatet zijn, bijv. https://www.ns.nl/static/rio/vertrekstaten/ehv2.pdf

Blijft de Reisplanner over, maar die had dus ook een storing hoorde ik op het nieuws?

Maar je bedoelt dus een trein op zaterdag (gisteren) die in de nieuwe dienstregeling niet meer rijdt?

Een reisplan maken op basis van gele vertrekstaten is sowieso niet aan te bevelen en al helemaal niet voor het weekend en de vakantieperioden omdat er dan permanent overal werkzaamheden zijn. 

Reageer