Vieze/onaangename lucht in ‘oude tunnel’ van Eindhoven Centraal

  • 19 May 2022
  • 2 reacties
  • 191 Bekeken

Het NS-station Eindhoven Centraal heeft een oude reizigerstunnel die een aantal jaren geleden eens gerenoveerd is. Wanneer dat je aan de achterzijde van de Julia's bent je loopt deze tunnel in, dan hangt er daar heel vaak een onaangename geur. 

Wat voor een geur dat daar precies hangt weet ik niet. Ik zou dat beschrijven als de geur van vuil water, of alsof dat er in de tunnel nooit eens geventileerd wordt. 

Ik weet best dat er wel problemen bestaan in onze maatschappij die groter/ernstiger zijn, maar wie weet wat dat de oorzaak kan zijn van de vuile geur in de tunnel??


2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het is mij ook wel eens opgevallen, maar wist niet dat het een ‘structureel’ verschijnsel is. Geen idee wat de oorzaak (en oplossing) is.

Badge +3

Op de radio (station uit Ouderkerk a/d Amstel/Duivendrecht) hoor ik nu een soortgelijke klacht over GVB (metro), alsof daar niet geventileerd wordt. “Er hangt altijd een ‘muffe lucht’ (lijn 51 en 53) maar ja dat is een ander soort tunnel”.

Mijzelf is het nog niet opgevallen in de verder keurig nette oude ‘reizigerstunnel’ in Eindhoven (binnen de poortjes)

Vestdijktunnel en Dommeltunneltje is natuurlijk geen NS gebied en daar 'stinkt’ het naar hele andere dingen soms/meestal, al moet ik zeggen dat die tegenwoordig ook redelijk schoon gehouden worden.

Reageer