Skip to main content
beantwoord

vraag

  • 3 June 2024
  • 5 reacties
  • 105 Bekeken

Ik ga voor het eerst op reis en nou vraag ik me af zijn er verschillende soorten paaltjes of moet je in en uitchecken op dezelfde paal??? Dit word wat voor de eerste keer reizen BAHAHAHAA

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het is niet heel ingewikkeld, maar je moet wel even opletten dat je het goed doet. Je checkt altijd in en uit bij dezelfde vervoerder. Check je dus in bij NS, dan check je ook weer uit bij NS. Check je in bij Arriva dan check je weer uit bij Arriva.

Mocht een rit maken waar je met meerdere vervoerders reist, dan zal je bij de overstap moeten uitchecken bij de vervoerder waarmee je hebt gereisd, en weer inchecken met de vervoerder waarmee je verder gaat.

Welke rit ga je maken? (begin- en eindstation). Dan kunnen we aangeven waar je moet inchecken en waar je weer moet uitchecken.

Ohhhhh dankje voor je uitleg! Ik ga van Hilversum naar Utrecht en ook weer terug natuurlijk. 

Reputatie 7

Ohhhhh dankje voor je uitleg! Ik ga van Hilversum naar Utrecht en ook weer terug natuurlijk. 

Daar is niks ingewikkelds aan, inchecken in Hilversum uitchecken in Utrecht. Beide stations hebben poortjes ipv paaltjes en dezelfde vervoerder dus het kan eigenlijk niet mis gaan.

Reputatie 7
Badge

En tussen Utrecht en Hilversum rijdt enkel NS. Dus het valt wel mee! 😀

Reputatie 7
Badge +1

In dat geval is het niet zo heel ingewikkeld, want op beide stations rijdt alleen NS. Dat betekend dus in Hilversum inchecken bij NS, en in Utrecht weer uitchecken bij NS en op de terugweg andersom.

Utrecht en Hilversum zijn allebei voorzien van poortjes waar je moet in- en uitchecken voordat je de perrons op en af kunt. Dat kan haast niet mis gaan. 😊

Edit: Aar en Gorott waren mij net voor, maar het komt op hetzelfde neer 😉

Reageer