beantwoord

Vretrek.voor bedoelde tijd

  • 6 October 2023
  • 4 reacties
  • 135 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik ben zojuist om 23:41 op het station aangekomen waar de trein van 23:42 zou vertrekken. Echter was de trein voor 23:42 al vertrokken. Omdat er nu pas over 30 minuten een volgende trein vertrekt hoor ik graag hoe ik dit voortaan voorkom.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 6 October 2023, 23:06

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

5 minuten van te voren op het perron zijn?

Reputatie 7
Badge +3

De deuren van de trein sluiten ergens in de minuut voor de vertrektijd, zodat de trein op de vertrektijd ook daadwerkelijk in beweging kan komen. Daar vind ik ook iets van, maar dat is nou eenmaal de huidige situatie. Zie ook https://www.ns.nl/uitgelicht/fluiten-is-niet-meer-instappen

Om welke trein ging het? Soms vertrekken ze nog eerder, dan zou je recht kunnen hebben op Geld terug bij vertraging.

Reputatie 7
Badge

Een minuut is sowieso te weinig voor een overstap. Al haal je het wel eens als je mazzel hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Je zult wel 22:41 en 22:42 bedoelen, want op het moment dat ik dit lees is het 23:10. 

Verder is het 1 minuut voor de aangegeven vertrektijd pas op station echt wel het randje opzoeken en dan is de kans zeer aanwezig dat ook al is de trein nog niet vertrokken je niet meer kan en mag instappen omdat de deuren dan al gesloten kunnen zijn of de vertrekprocedure is ingezet. Ik zou zeker ten minste 3 minuten voor vertrektijd aanwezig zijn. 

Reageer