Waar halen jullie eten/drinken onderweg?

  • 22 September 2022
  • 11 reacties
  • 374 Bekeken

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag voor jullie allemaal:

Waar halen jullie onderweg het liefst eten/drinken?

Zelf haal ik liever wat eten/drinken bij AH to go, gewoon omdat er daar meer keuze is dan bij Kiosk.

En heel soms haal ik wat bij Kiosk, maar dat beperk ik omdat de prijzen daar behoorlijk hoog zijn!

Ik hoor graag van jullie waar jullie een snack halen voor onderweg!

Groetjes,

Anoniem


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi noreply, (maar je wil wel een antwoord neem ik aan? 😉)

Het ligt er bij mij allemaal maar net aan wat voor tijdstip het is, waar ik zin in heb en wat er op het betreffende station beschikbaar is. Als het echt een maaltijd moet zijn, haal ik graag een (double) Whopper. Een biertje haal ik meestal bij AH to go of Jumbo City. Kleine snacks als kaasbroodjes bij de Kiosk. Maar zoals ik al zei, het is afhankelijk van vele factoren 🙂 (zoals je merkt eet en drink ik meestal niet erg gezond in de trein 😉)

Reputatie 7
Badge +1

Ik vind dat bij een Whopper altijd die broodjes uit elkaar vallen. Dus die neem ik niet. Voor de rest een zelfde soort dieet als mrfreeze 😀

Vaak bij de Hema, dat scheelt de helft van prijs vergeleken met AH togo of de Kiosk.

Reputatie 7

Ik haal dat meestal bij de gewone supermarkt bij het station. Ook prijzig tegenwoordig maar wel zomaar 50 tot 80 cent goedkoper voor precies hetzelfde product als 200 meter verderop bij AH to Go ... In Breda zit een reguliere AH-supermarkt vlak naast de achteringang van het station.

Of ik neem gewoon iets van thuis mee. Een enkele keer koop ik iets bij de Spar City. Dat vind ik in veel fijnere gemakswinkel met een wat ander assortiment dan het eeuwige AH spul. Zit óók vlak buiten station Breda. Vooral de croissants zijn er veel lekkerder dan die smakeloze van AH...

Bij AH to Go kom ik eigenlijk nooit. De winkel spreekt me ook niet aan, vaak nogal nonchalant personeel dat er niet echt veel zin in lijkt te hebben. 

Reputatie 7
Badge +4

In Gouda kan ik kiezen tussen de Spar tegenover het station en AH to go er in. Tja, ik heb eerlijk gezegd het liefst snackvoer, maakt niet uit - als het maar slecht is ;-), maar neem toch maar de slabak. De slabakken van AH zijn veruit de beste van Nederland. In de gewone winkel zijn ze vaak afgeprijsd, maar op het station niet. De bonus zou ook in AH to go moeten gelden. Een winkel is doorgaans goedkoper dan een horecabedrijf.

De Spar is als winkel prettiger, met naat een veel uitgebreider aanbod heel sympathiek personeel en dat maakt ook uit.

Reputatie 7
Badge

Vooral AH to go en Kiosk. Vroeger ook bij Broodzaak.

Reputatie 5

Ik neem zoveel mogelijk dingen van huis mee, of probeer een station te vinden waar dichtbij een ‘reguliere’ supermarkt ligt. Zoals de AH op Utrecht CS net buiten de poortjes of de AH’s op 5 minuten lopen van Amsterdam Centraal, Leeuwarden, Den Haag CS & HS, etc. 

Anders vrijwel altijd de Hema! Vaak een van de goedkoopste opties op het station. Daarnaast vind ik hun broodjes gewoon lekker. :)

Als het echt niet anders kan: AH to go en Kiosk. Vind de prijzen daar aanzienlijk duurder.

Reputatie 6
Badge +1

Drinken haal ik vaak bij de Etos, als die er is. Die hanteren over het algemeen supermarktprijzen voor de gekoelde flesjes drinken. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik neem van huis mee. Bij hoge uitzondering (lange vertraging rond etenstijd) koop ik iets op of rond het station.

Reputatie 7
Badge +1

Als ik iets haal dan is dat eigenlijk altijd bij de AH to go, meestal niet meer dan een kop koffie of een smoothie.

Zo heel af en toe als ik er zin in heb of als ik vertraging heb ga ik voor wat groters. De (double) Whopper is inderdaad erg lekker, maar een patatje van de Smullers is ook wel lekker op z'n tijd.

Bij AH to Go kom ik eigenlijk nooit. De winkel spreekt me ook niet aan, vaak nogal nonchalant personeel dat er niet echt veel zin in lijkt te hebben. 

Het probleem met de AH togo in Den Bosch vind ik dat het assortiment steeds kleiner wordt. De winkel staat voornamelijk vol met blikjes, flesjes, broodjes en bakjes sla. 

Reageer