Hoe weet ik van tevoren op welke plek ik op het perron moet gaan staan om met de fiets in te stappen? Binnenkort van Delft naar Eindhoven en dan verder naar Heerlen
Waar instappen met de fiets
Beste antwoord door Momo
Dat weet je niet echt van tevoren. De trein van Delft naar Eindhoven wordt gereden met HSL treinen (ICR rijtuigen) en daar is de fietsplek of helemaal vooraan of helemaal achteraan. Ga dan ergens in het midden staan en kijk bij het binnenrijden van de trein of er op de deuren van het eerste rijtuig na de lok wel of geen fietslogo staat. Wel logo, loop naar voor met de fiets, geen logo, loop naar achter. Van Eindhoven naar Heerlen rijdt er een VIRM dubbeldekker, een 4-delige VIRM heeft 2 fietsbalkons en een 6-delige heeft er 3. Je bent dan nooit ver verwijderd van een fietsbalkon.
Hou er wel rekening mee dat er van 9 t/m 26 augustus werkzaamheden zijn tussen Eindhoven en Boxtel waardoor er op dat traject geen treinen maar bussen rijden en een fiets mag niet mee in de bus.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.