beantwoord

Waar instappen traject Nijmegen - Den bosch?

  • 28 March 2023
  • 2 reacties
  • 109 Bekeken

Ik ga binnenkort met de trein en heb een korte overstap op station Den Bosch.

 

Trein vertrekt op Nijmegen van spoor 4b (sprinter) en komt op Den Bosch aan op spoor 7b. Nu is mijn vraag of iemand weet of ik voor of achterin (gelet op de rijrichting) moet gaan zitten om in Den Bosch bij de trappen (in het midden van a-b) uit te komen? Op die manier heb ik de meeste kans mijn overstap te halen.

 

Ik dacht hier zit vast logica in, maar dit hangt af van welke kant de trein komt of spoor a of b vooraan of achteraan is.

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Robert B 28 March 2023, 17:24

Bekijk origineel

2 reacties

Helaas is er in de praktijk geen peil op te trekken waar deze treinen in Den Bosch precies langs het perron stoppen (7a, 7b, 7a/b). Het is vaak ieder halfuur weer anders. Ik zou ergens in het midden gaan zitten.

Badge +3

7a wordt gebruikt voor de sprinter Arnhem - Dordrecht, dus de intercity zal in principe wel doorrijden naar 7b. Dan moet je achteraan instappen dus.

Aan de andere kant, de intercity is al lang weer weg voordat de sprinter aankomt dus in het midden stoppen (wat blijkbaar ook regelmatig gebeurt op spoor 3/4) kan zomaar gebeuren, zeker als er met 7 delen ICM gereden wordt, want anders moeten reizigers die voorin zitten een eind lopen.

Reageer