Skip to main content
beantwoord

waar is de lift bij Station Lelylaan

  • 13 June 2024
  • 14 reacties
  • 223 Bekeken

Ik reis tegenwoordig vaak via Station Lelylaan maar kan helaas nooit de lift vinden. Op dit forum zie ik een vage tip staan dat de lift ‘aan de andere kant’ van het station zit maar dit geeft mij nog geen duidelijkheid. Wat is de voorkant en wat is de achterkant van het station? Ik zie ook nergens een bordje waar de lift zich zou bevinden. Dank alvast voor een goede uitleg!

14 reacties

Goedemiddag Annebloem. Welkom bij de NS Community.

Dit mag je beschouwen als de voorkant van het station. In de regel is het zo dat de naam van het station boven de hoofdingang staat zoals op de foto hierboven te zien.

 

Op Google Maps is de kant waar de pijl op wijst de voorkant van het station.
 

Hierboven zie je een voorbeeld van waar de lift zich bevindt.

Goedemiddag Annebloem. Welkom bij de NS Community.
 

Hierboven zie je een voorbeeld van waar de lift zich bevindt.

Die tekst staat op beide kanten van het station Lelylaan.

Verder is de foto met lift op de foto op het GVB metrostation Lelylaan.

Heel erg scherp, Ret.tep. In dit geval klopt dat dus niet. Zover ik het kan achterhalen lijkt de lift op het gedeelte van ons hetzelfde als die van de metro.

Reputatie 3

Heel erg scherp, Ret.tep. In dit geval klopt dat dus niet. Zover ik het kan achterhalen lijkt de lift op het gedeelte van ons hetzelfde als die van de metro.

Totaal onbegrijpelijk deze zinnen. Is de lift op Lelylaan trouwens niet aan de overkant van de rijweg? Dus niet bij het stationsgebouw, maar over de trambaan en de weg.

Ik denk niet dat mijn collega had duidelijker kan maken dan met deze afbeelding.

Badge +3

Bij OpenStreetMap zie ik hem ook niet, wel de GVB lift… 

Vond wel deze foto, en dat lijkt me het NS perron (foto genomen vanaf het metroperron).
Dan is de lift dus aan het eind van het perron (noordzijde). Ik zie alleen geen bovenleiding. Het bordje bovenaan toont ook een lift volgens mij.

 

Volgens mij is dit hem.

....Vond wel deze foto, en dat lijkt me het NS perron. Dan is de lift dus aan het eind van het perron (noordzijde). Ik zie alleen geen bovenleiding.....

 

Dat is ook het metroperron, @Robert B Dat is te zien aan de seinen welke er (toen nog) stonden.

De lift welke @Erryt NS aangeeft is volgens mij een ongebruikte en afgesloten liftschacht. Daar zit een grijze plaat voor, dacht ik.

Er moet maar eens iemand ter plaatse gaan....   

Voor mij is het net iets meer dan 3 jaar geleden dat ik daar ben geweest. Ik weet in ieder geval zeker dat ik destijds met de lift het perron ben opgekomen.

Badge +3

Leuk topic. Hoe dan ook, de liften bevinden zich ergens aan het eind van een perron en niet bij de ‘hoofdingang’.

Hebben de liften wel poortjes om er te komen?

Ik wil natuurlijk weten waar de lift zich op de begane grond bevind, zodat ik daarmee naar boven kan om op het NS perron uit te komen. Ik reis er nu toevallig weer naar toe, zal nog eens kijken of ik iets kan vinden

Nu beginnen er wel puzzelstukjes op z'n plaats te vallen t.a.v. defecte liften; niet alleen is er geen monitoring of ze werken. Het is zelfs onduidelijk of ze überhaupt bestaan en zo ja waar.

Ik heb de lift eindelijk gevonden. Als je vanuit de stad aankomt met tram 17 dan wordt je ‘gedwongen’ het rechterdeel van het station in te gaan. Waar alleen maar trappen zijn. Je moet een stukje teruglopen nadat je bent uitgestapt (richting stad dus weer) , dan oversteken en daar is dan een hal waar de lift zich bevind. Een bordje met een pijl erop zou enorm helpen! En voor mensen die slecht ter been zijn blijft dit een een behoorlijke onderneming.

Ik heb de lift eindelijk gevonden. 

Mooi dat je hem gevonden hebt en bedank voor de terugkoppelkng.

Reageer