Waar is de reclame gebleven op de stations? | NS Community
beantwoord

Waar is de reclame gebleven op de stations?

  • 4 February 2023
  • 4 reacties
  • 256 Bekeken

Laatst ging ik met de trein richting werk en liep ik door de voetgangerstunnel in Dordrecht naar het juiste spoor. Tot mijn grote verbazing hebben ze alle ‘’frames’’ waar de reclameposters in hebben gezeten weggehaald en op die plek permanente kunst opgehangen. Toen ik dat zag vroeg ik mij eigenlijk weer af; Komt de commerciële reclameposters ooit nog terug op het station?

icon

Beste antwoord door Aar 4 February 2023, 22:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

"De oorzaak is een conflict tussen de NS en de reklameuitbaters JCDecaux en ExterionMedia. In totaal gaat het om 5.000 reklameborden op driehonderd stations, waaronder ook de digitale schermen."

Zie ook: https://www.treinenweb.nl/nieuws/8122/duizenden-reklameborden-leeg-vanwege-juridische-strijd.html

 

Daarna heeft de NS blijkbaar geen plannen meer gehad en in zee te gaan met een reclamebedrijf. De reklames lijken ze nu in eigen beheer te hebben. Incidenteel zie je wat anders dan NS. 

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt erop dat NS Stations alleen nog op grote(re) stations reclame via digitale schermen wil verspreiden. De tijd van posters is voorbij.
https://www.mediaopstations.nl/adverteren/

Badge +3

Jammer, ik vond de posters van (heel) vroeger soms wel leuk…

“Wees geen papegaai” (van de Bond tegen vloeken, ze bestaan nog blijkbaar) was best toepasselijk op stations 🤣

Met dan soms een binnensmondse ‘Jezus zeg, flikker toch op met je posters, dat maak ik zelf wel uit’ (wanneer een trein niet rijdt of je langs zo’n poster rende om een aansluiting te halen/missen)…

Met op de volgende poster inderdaad “Jezus is Álles behalve een stopwoord” of “Ongewenst zwanger, wat nu?” 🙄

Nou ja, naar de kerk of een huisarts dan maar om dat te bespreken?

Reputatie 7
Badge

Of die reclames van het aidsfonds waarin het dragen van een condoom wordt aangemoedigd. "Jens hoeft geen condoom want hij doet het niet met meisjes uit Amsterdam. Welterusten Jens!”

Reageer