beantwoord

Waar schade verhalen bij diefstal uit NS kluis?

  • 23 April 2022
  • 4 reacties
  • 493 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Gisterochtend bij het ooenen van mijn NS kluis op Amsterdam CS bleek mijn tas met daarin bagage uit de NS kluis verdwenen! Ik ben door de NS verwezen naar het politiebureau om aangifte te doen, maar intussen zit ik met een schadepost.

Deze schade wil ik bij de NS verhalen, maar ik kan nergens op de website vinden waar ik mijn schade kan claimen? Hopelijk kan iemand mij informeren waar ik dit kan indienen en welke stukken ik hiervoor moet indienen?

 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 23 April 2022, 11:17

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

Volgens de voorwaarden moet u hiervan een melding maken bij de bevoegde NS medewerker ter plaatse en aangifte doen bij politie. Daarna een aanvraag tot schadevergoeding doen bij NS. Eventueel kopie van de aangifte bij politie toevoegen.

Goedemorgen JCN en welkom bij de NS Community!

Het spijt me om te lezen dat jouw goederen uit de kluis zijn verdwenen. Ik heb even opgezocht wat het protocol hierin is, en als eerste hoor je een medewerker op het station van een tickets en service balie te benaderen. Deze behoren namelijk een formulier ‘Melding van schade/vermissing kluisgoederen’ in te vullen, welke dan verstuurd wordt naar de afdeling verantwoordelijk voor bagagekluizen.

Daarna kun je contact opnemen met onze Klantenservice om een schadeclaim in te dienen. Deze is telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Hartelijk dank voor uw reactie.

Ik heb op het station meteen een NS medewerker aangesproken die mij naar de servicebalie doorverwees. De medemewerker bij de balie verwees mij echter direct door naar het politiebureau om aangifte te doen. Er is geen formulier ingevuld en ook geen notitie gemaakt van de diefstal uit de kluis, wat ik al erg vreemd vond. 

 

Hoe kan dit nu verder afgehandeld worden, zodat dit wel door de NS in behandeling kan worden genomen, want ik ben de komende dagen door mijn werk niet in de gelegenheid om dit te regelen op Amsterdam CS.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Badge +3

De aangifte kan je waarschijnlijk wel online doen, en daarna contact opnemen met de Klantenservice (chat, Twitter, Facebook), daar kan je dan de aangifte en bijv. een foto van je kluiskaartje als bijlage meesturen.

Voor de rest vind ik het vreemd dat men bij de balie niets wist over diefstal uit de kluizen, want dat zou betekenen dat jij de enige bent?

NS behoudt zich wel het recht voor om een kluis na 72 uur leeg te halen, zie https://www.ns.nl/reisinformatie/bagage/bagage-op-station.html

Reageer