Wachttijd kost geld bij debacle van gisteravond.

  • 4 October 2023
  • 8 reacties
  • 233 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Op twitter zie ik nu al weer de nodige reacties op het feit dat reizigers die gisteren tevergeefs urenlang op een trein hebben staan wachten, bij het uitchecken een rekening van € 10,00 hebben gekregen. 

 

Gaat NS dit automatisch corrigeren. 

 

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je weet het antwoord zelf ook wel ben ik bang. Reken er maar niet op ...

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb het zeer sterke vermoeden dat NS dat niet automatisch gaat corrigeren. 

Reputatie 7
Badge +1

Ja ik ben ook bang dat er niets gaat gebeuren. Maar het zou op zijn minst toch wel netjes zijn als NS in één van haar vele reclame uitingen de reiziger hier ook over informeert. Het gebeurt allemaal zo sneaky. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik maak met enige regelmaat (zoals vanochtend) mee dat in Hilversum tijdens een verstoring Sprinters naar Utrecht vertrekken vanaf spoor 1. Je kunt daar alleen komen door nog een keer uit- en in te checken bij een overstap. Dat kan voor extra kosten zorgen. Er wordt nooit iets gezegd door NS. Er hangen ook geen waarschuwingen zoals op Amsterdam Zuid. 

NS lijkt het allemaal wel best te vinden.

Reputatie 7
Badge +1

Voorbeterov heeft de vraag ook gesteld aan NS en vooralsnog nul op het rekest gekregen. Ik krijg hier toch wel een vieze smaak van in mijn mond. Als je de reacties op twitter ook ziet is dat voor een zeer groot gedeelte van de reiziger totaal niet bekend. 

 

http://voorbeterov.nl/Trein

Reputatie 7
Badge +3

RTL Nieuws heeft ook aandacht besteed aan dit onderwerp:

"Het gaat weleens mis", erkent de woordvoerder, "maar dat zijn geen grote aantallen. Bijvoorbeeld door vertraging, zoals in dit geval, mensen die een vergaderlocatie achter de toegangspoortjes bezoeken of langere tijd verblijven in een restaurant binnen het station. Voor mensen die achter stationspoortjes werkzaam zijn, hebben we trouwens speciale toegangskaarten."

Reizigers zullen er zelf achter moeten komen dat er geld is verdwenen. De NS zal je er niet over informeren, je zult het moeten achterhalen in de NS-app. "Dat klopt", zegt de woordvoerder. "We zullen kijken of we daar in de toekomst nog wat aan kunnen doen in de voorlichting."

Reizigers bij wie onterecht geld is afgeschreven, wordt gevraagd contact op te nemen met de klantenservice van de NS. 

Bron: https://www.rtl.nl/rtl-nieuws/nieuws/artikel/5411472/trein-vertraagd-en-geld-kwijt-tot-20-euro-verdwenen-bij

“We zullen kijken of we daar in de toekomst nog wat kunnen doen in de voorlichting.” In de toekomst? Nee, nu natuurlijk. Wat een domme praat van zo'n woordvoerder.

Reputatie 7
Badge +1

RTL Nieuws heeft ook aandacht besteed aan dit onderwerp:

"Het gaat weleens mis", erkent de woordvoerder, "maar dat zijn geen grote aantallen. Bijvoorbeeld door vertraging, zoals in dit geval, mensen die een vergaderlocatie achter de toegangspoortjes bezoeken of langere tijd verblijven in een restaurant binnen het station. Voor mensen die achter stationspoortjes werkzaam zijn, hebben we trouwens speciale toegangskaarten."

Reizigers zullen er zelf achter moeten komen dat er geld is verdwenen. De NS zal je er niet over informeren, je zult het moeten achterhalen in de NS-app. "Dat klopt", zegt de woordvoerder. "We zullen kijken of we daar in de toekomst nog wat aan kunnen doen in de voorlichting."

Reizigers bij wie onterecht geld is afgeschreven, wordt gevraagd contact op te nemen met de klantenservice van de NS. 

Bron: https://www.rtl.nl/rtl-nieuws/nieuws/artikel/5411472/trein-vertraagd-en-geld-kwijt-tot-20-euro-verdwenen-bij

“We zullen kijken of we daar in de toekomst nog wat kunnen doen in de voorlichting.” In de toekomst? Nee, nu natuurlijk. Wat een domme praat van zo'n woordvoerder.

 

Inderdaad wat een domme praat van de woordvoerder. Het gaat wel eens mis, maar dat zijn geen grote aantallen. Juist afgelopen dinsdag ging het op veel grote stations wel gruwelijk mis en waren de aantallen natuurlijk ook veel groter. Dit heet dus weer op een alternatieve manier omgaan met de waarheid.

Ik vind dit echt schandalig zoals NS hiermee omgaat.  

Reputatie 7
Badge +3

Het is net de Belastingdienst die Toeslagen moet uitkeren. Dat wil de Belastingdienst natuurlijk helemaal niet. Die zijn van het incasseren, niet van het uitkeren.

Reageer