beantwoord

wanneer wordt de bewaaakte fietsenstalling Lelystad eens uitgebreid???

  • 3 April 2023
  • 3 reacties
  • 306 Bekeken

De bewaakte fietsenstalling in Lelystad is echt een drama. Veel en veel te weinig capaciteit. Het is niet te doen om je fiets daar te stallen op doordeweekse dagen. De medewerker die ik er vanmiddag toevallig trof, was alleraardigst, maar ik heb met hem te doen: het is er een chaos, weinig ruimte. 
 

we willen mensen het OV in krijgen, maar dit is echt kansloos zo. Gemeente wijst naar NS, NS naar gemeente en er gebeurt ondertussen helemaal niks. 
 

De onbewaakte stallingen zijn geen optie, die zijn een waar walhalla voor fietsendieven. 
 

Wanneer krijgt Lelystad ook eens een volwaardige bewaakte stalling? Er staat bijvoorbeeld een ruimte leeg waar de fietsenwinkel zat. De ramen zijn afgedekt met OV-fietsen folie, waarom wordt die ruimte niet extra benut, bijvoorbeeld voor de OV fietsen? Waarom wordt het onbewaakte deel er niet bijgetrokken? 
 

Ik kreeg nu eigenlijk gewoon te horen dat vol=vol, maar andere opties zijn er eigenlijk niet om je fiets veilig te stallen. 
 

(dit bericht is ook met de gemeente gedeeld) 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 3 April 2023, 21:17

Bekijk origineel

3 reacties

Goedenavond Ycnan. Het spijt me om te lezen dat je vaak merkt dat deze stalling vol is. Het is echter niet zo eenvoudig om capaciteit uit te breiden. Daarvoor is vaak een verbouwing nodig van het stationsterrein, waarbij naast de gemeente ook ProRail een verantwoordelijke is.

Er zijn echter al serieuze plannen voor een uitbreiding hiervan en een verbouwing van het stationsterrein. Op deze pagina van gemeente Lelystad kun je meer informatie over dit project. Het lijkt nog niet duidelijk te zijn wanneer de verbouwing van start gaat.

we willen mensen het OV in krijgen, maar dit is echt kansloos zo. Gemeente wijst naar NS, NS naar gemeente en er gebeurt ondertussen helemaal niks. 

We willen mensen helemaal niet het OV in krijgen. Het ministerie van I&M mikt op elektrische auto's en op fietsen en wil helemaal niet investeren in het OV.

Inderdaad altijd overvol

Reageer