beantwoord

wat betekent deze mail

  • 13 March 2023
  • 5 reacties
  • 163 Bekeken

Ik kreeg een mail met deze zin:

“Op 10 maart 2023 is met kaart **** **** ****  van  een treinreis gemaakt zonder geldig reisrecht.

Het correctietarief van € 50,00 wordt op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht.”
Wat betekent dat??
dank en een groet,

Herma

icon

Beste antwoord door Tochjo 13 March 2023, 19:54

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Het betekent dat u een correctietarief in rekening gebracht krijgt, omdat u bij controle niet was ingecheckt.

Als dit de eerste keer is, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice via telefoon, chat, Twitter of Facebook om dit ongedaan te laten maken en de werkelijke ritprijs gefactureerd te krijgen.

Badge +3

Dat betekent dat je in de trein gecontroleerd bent zonder geldige incheck. Dat kan ook een incheck bij een verkeerde vervoerder zijn, of een onjuiste overstap tussen vervoerders.

Neem contact op met de Klantenservice en zie ook je Reishistorie in Mijn NS en www.uitcheckgemist.nl 

wat jammer dat de NS in haar mailcorrespondentie deze cryptische beschrijving hanteert én dat de conducteur op de betreffende rit mijn fout herstelde, maar NIET vertelde dat ik nu met dit mailtje (dreiging boete!!??) geconfronteerd zou worden

wat jammer dat de NS in haar mailcorrespondentie deze cryptische beschrijving hanteert én dat de conducteur op de betreffende rit mijn fout herstelde, maar NIET vertelde dat ik nu met dit mailtje (dreiging boete!!??) geconfronteerd zou worden

Als u zwart reist is het toch redelijk logisch dat u een boete krijgt. U kunt hooguit kijken of de klantenservice nog wat kan betekenen.

Reputatie 7
Badge +3

wat jammer dat de NS in haar mailcorrespondentie deze cryptische beschrijving hanteert én dat de conducteur op de betreffende rit mijn fout herstelde, maar NIET vertelde dat ik nu met dit mailtje (dreiging boete!!??) geconfronteerd zou worden

De conducteur maakt alleen een aantekening van wat bij controle geconstateerd is. De back-office zoekt het dan verder uit. De back-office stuurt het mailtje, niet de conducteur.

Reageer