beantwoord

Wat te doen als mensen achter je aan door de poortjes lopen?

• 1 August 2021
  • 4 reacties
  • 188 Bekeken

Reputatie 1

Het gebeurt steeds vaker dat mensen achter mij aan door de poortjes lopen. Vaak heb ik dit pas door als het geluidssignaal van de poortjes klinkt. De stations waar ik gewoonlijk tussen reis zijn klein en er loopt geen personeel rond.

Afgelopen donderdag kwam ik bij de poortjes en er stond een vrouw die zei: "ik moet even achter jou aanlopen". Ik wees naar de oplaadpaal binnen de poortjes en zei dat ze hem daar kon opladen. Ze zei letterlijk: "Nee, ik wil niet opladen, ik wil door de poortjes." Ehm... wil niet opladen?!? Zo werkt het niet helemaal. Ik zei dat ze beter kon opladen vanwege het instaptarief en dat het haar meer geld zou kosten om niet uit te checken. Vervolgens checkte ik zelf uit. Ik had een koffer bij me en probeerde haar daarmee te blokkeren tot het poortje sloot, maar ze stapte er gewoon langs. Ik voelde me gewoon bestolen.

Ik ben het een beetje zat om voor zwartrijders te betalen dus wat kan ik hieraan doen? In de afgelopen 4 maanden is het 5 keer voorgekomen. Meestal bij het uitchecken op een station zonder personeel, dus conducteur aanspreken kan niet. 

icon

Beste antwoord door MoDe 1 August 2021, 22:08

Je zou de infopaal kunnen gebruiken om het te melden en ook een melding via Social media NS maken, zodat er een overzicht komt van waar en hoe vaak en men eventueel actie kan ondernemen.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je zou de infopaal kunnen gebruiken om het te melden en ook een melding via Social media NS maken, zodat er een overzicht komt van waar en hoe vaak en men eventueel actie kan ondernemen.

Reputatie 6

Dat is helaas verspilde moeite, want NS doet er gewoon helemaal niets mee. @Treinreiziger97101017 : Hier zijn al veel topics over geweest en er zijn meerdere mensen gefrustreerd hierover. NS doet echter helemaal niets hiermee. Zie ook bijvoorbeeld het thans weer actuele topic over roken op het station. Doet NS ook niets mee. Het reserveren van fietsen. Leuk systeem maar er wordt niet gehandhaafd.

Stiltecoupé: idem. Illegaal in de 1e klas zitten: idem. enz.enz.

NS wil en gaat niet handhaven.

Reputatie 6

Ik maak het gelukkig zelf nooit mee, maar als ik het idee zou hebben dat iemand dat bij mij zou willen proberen, zou ik net zo lang wachten tot die ander opgeeft (mits je niet een trein moet halen natuurlijk). Heel ergerlijk en triest inderdaad.

Typisch Nederlands, gedoogbeleid. We maken wel regels, want dat wil de ene helft van Nederland, maar we dwingen ze niet af, want dat wil de andere helft. Iedereen “bij” :-(

Reputatie 7

Bekend fenomeen dat tailgaten. Ik zie mensen ook wel eens springen of klimmen over poortjes. Breda-Prinsenbeek is zo'n klein station waar ik het regelmatig zie. Zeker in de avond. Geen personeel daar, dus vrij spel. Jonge mensen die niet inchecken maar lenig als een slang over de hoge poortjes komen, meerijden naar Breda (op dat stukje van 5 minuten is nooit, echt nooit controle) en dan bij de poortjes in de hal snel achter anderen aanlopen de stad in. Soms heb ik in de trein al een idee bij sommige personen wat er gaat gebeuren, zou misschien niet moeten maar ik heb mensenkennis en ervaring wat dat betreft. Ik kijk ze in Breda dan weleens na en 9 van de10 keer heb ik het bij het rechte eind. Die zwartrijders hebben gewoon maling aan alles en iedereen.

Breda- Prinsenbeek is geen fijn station. Er hangen vaak groepjes jongeren rond die in het wachthuisje op het perron zitten te blowen en op de parkeerplaats bij het station moet je 's avonds laat ook niet zijn. Jeugd die om auto's rondhangt enz.

Reageer