beantwoord

WC

  • 31 October 2023
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

Ik vind het heel erg (jammer) dat je op veel stations niet naar de wc kunt.

En als er wel toiletten zijn dan is deze vaak om 20.00 uur dicht, zoals in Zwolle.

Je kunt natuurlijk in de trein gaan maar dat geldt alleen voor de Intercitys, vaak is er in de buurt van een station, zeker in de avond, ook geen mogelijkheid gebruik van een wc te maken.

Wildplassen mag niet en is voor mij als vrouw ook bijna niet te doen. 🙁

Gaat de NS, eventueel in samenwerking met de gemeentes, hier wat aan doen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 31 October 2023, 15:02

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Je kunt natuurlijk in de trein gaan maar dat geldt alleen voor de Intercitys

In elke trein van NS zit tegenwoordig een toilet, ook in sprinters.

Wel om toe te voegen, vaak zijn de toiletten die open zijn zeer vies. En daar betaal je nog geld voor ook. Dit zijn vooral de “kleinere” wc-hokken. Niet die grote Sanifair toiletten die bijvoorbeeld in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam zijn. Ook al zijn deze helaas ook vaak op vooral Utrecht vies, terwijl er een schoonmaker aanwezig is. Uit mijn ervaring is gebleken dat melden aan NS geen nut heeft want er komt geen bevestiging of antwoord op dat ze überhaupt gelezen zijn of dat ze daarna dan ook schoongemaakt worden. Want het is mij twee maanden geleden opgevallen dat een week na het melden aan NS-Twitter, dezelfde viezigheid er nog zat bij een NS-toilet. En dan spreek ik over de enige aanwezige toilet op dat betreffende station. 

Reputatie 7
Badge +3

In februari 2019 maakte NS dat er een landelijke upgrade treinstations zou komen waarbij op veel kleine stations een toilet zou komen. Ik zou hier wel eens een update van willen zien, op welke stations zijn intussen toiletten gekomen?

Een toegankelijk en schoon stationstoilet is belangrijk voor de reiservaring van onze reizigers. Binnen 3 jaar wil NS samen met ProRail op 92 kleine stations een vernieuwd toilet realiseren, waar reizigers contactloos kunnen betalen. Hiermee komt 90% van de reizigers langs een modern, schoon en toegankelijke stationstoilet. Vorig jaar maakte NS bekend dat er op 222 stations een watertappunt komt, waar reizigers zelf hun waterfles kunnen vullen.

https://nieuws.ns.nl/landelijke-upgrade-treinstations/

 

Het kaartje bij dit nieuwsbericht laat zien dat die toiletten in 2020/2021 zouden worden opgeleverd. Zelf woon ik bij één van de stations waarvoor aangegeven is dat er een toilet zou komen, maar die is er nog steeds niet. Idem voor het watertappunt wat er volgens een ander bericht met kaartje zou komen. Leuk al die plannen, maar als ze niet worden uitgevoerd heb je er geen drol aan. 

Reputatie 7

Het kaartje bij dit nieuwsbericht laat zien dat die toiletten in 2020/2021 zouden worden opgeleverd. Zelf woon ik bij één van de stations waarvoor aangegeven is dat er een toilet zou komen, maar die is er nog steeds niet. Idem voor het watertappunt wat er volgens een ander bericht met kaartje zou komen. Leuk al die plannen, maar als ze niet worden uitgevoerd heb je er geen drol aan. 

Etten-Leur, waar ik regelmatig kom, staat ook op het kaartje en heeft sinds begin 2020 inderdaad een toilet gekregen. Andere stations waarschijnlijk ook, maar dus niet allemaal kennelijk. Je moet het wel net weten want het valt totaal niet op dat er een toilet zit.

Ook is het lang defect geweest (toegangsdeur). Hoe het nu is weet ik niet.

Reageer