Wel uitgecheckt, toch iedere keer een e-mail gemiste check-uit | NS Community
beantwoord

Wel uitgecheckt, toch iedere keer een e-mail gemiste check-uit

  • 23 February 2023
  • 12 reacties
  • 435 Bekeken

Sinds december reis ik met een NS Flex abonnement regelmatig van Amsterdam naar Rotterdam. Ik check in op station Lelylaan in Amsterdam en check uit op station Blaak in Rotterdam.

Check-in Leylaan Check-uit Blaak

 

 

 

Twee dagen later ontvang ik steevast een e-mail van de NS over een gemiste check-uit op deze reis. Ik check in en uit bij een NS zuil. In het display zie ik dat ik ben uitgecheckt. Waarom wordt het uitchecken niet verwerkt?

icon

Beste antwoord door Robert B 23 February 2023, 17:56

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge

Sinds december reis ik met een NS Flex abonnement regelmatig van Amsterdam naar Rotterdam. Ik check in op station Lelylaan in Amsterdam en check uit op station Blaak in Rotterdam.

Check-in Leylaan Check-uit Blaak

 

 

 

Twee dagen later ontvang ik steevast een e-mail van de NS over een gemiste check-uit op deze reis. Ik check in en uit bij een NS zuil. In het display zie ik dat ik ben uitgecheckt. Waarom wordt het uitchecken niet verwerkt?

Dat wordt het wel, maar later dan die notificaties worden verstuurd. Er is niets aan de hand behalve dat die notificatie functie met de huidige verwerkingssnelheid van NS totaal niet functioneert. Ik zou u aanraden die functie niet te gebruiken en zelf oo te letten dat u goed uitcheckt.

Dank voor je reactie. Enig idee wanneer die check-uits dan wel verwerkt worden? Het gaat overigens om onderstaande e-mail. 

 

 

In de reishistorie zie ik dat mijn check-uit van 13 december nog niet verwerkt is. Ik heb op die datum geprobeerd geld terug te krijgen wegens vertraging, maar dan krijg ik deze melding:”Je kunt geen geld terug bij vertraging claimen op deze reis omdat je bent vergeten in- of uit te checken.”

Reputatie 7
Badge

Ik houd zelf inmiddels een week of twee aan voor ikde reishistorie min of meer vertrouw. Het officiële antwoord van NS is volgens mij 24 uur, maar dat haalt men vaak lang niet.

Reputatie 7
Badge +3

Nee, maar dan is het natuurlijk wel belachelijk dat NS al e-mails gaat sturen over gemiste check-uits.

Reputatie 7

In de reishistorie zie ik dat mijn check-uit van 13 december nog niet verwerkt is. Ik heb op die datum geprobeerd geld terug te krijgen wegens vertraging, maar dan krijg ik deze melding:”Je kunt geen geld terug bij vertraging claimen op deze reis omdat je bent vergeten in- of uit te checken.”

Dit is mij ook vaak overkomen. Soms duurt het wel 3 weken voordat de uitcheck alsnog zichtbaar is (en een enkele keer verschijnt deze nooit!). Een oefening in geduld om geld terug te vragen, maar ik laat geen geld liggen dus ik maak aantekeningen hierover als herinnering.

Belachelijk natuurlijk dat het zo moet.

Badge +3

Ik denk dat de poortjes op Lelylaan communicatieproblemen hebben. Je zou kunnen nakijken of de transacties bekend zijn via een Mijn OV-chip account bij www.ov-chipkaart.nl (zonder prijzen erbij).

Maar je bent gewoon uitgecheckt dus vroeg of laat zullen die transacties wel verschijnen. Bovendien klopt de correctie die het systeem toepast, dus geld terugvragen is niet nodig (zolang dat goed gaat).

Gerelateerde topics (beide over Lelylaan):

 

Reputatie 7
Badge

Denk dat de poortjes op Lelylaan communicatieproblemen hebben.

 

Ik vrees wcht van niet. Bij mij is dit al sinds ik NS Flex heb zo traag, op alle stations. En toen ik die notificaties aan had kreeg ik die voor elke reis.

Ik reis met een flexabonnement van Rotterdam Centraal naar Amsterdam Sloterdijk. Dezelfde mail (vergeten uit te checken) krijg ik dan bijna elke week. Eens is het station Rotterdam Centraal en de andere keer station Amsterdam Sloterdijk. Ik begin me nu wel te irriteren aan die mails. Volgens mij hebben niet alleen de poortjes van Lelylaan een communicatieprobleem, maar bijna alle poortjes van NS. 

Reputatie 7

Het wordt vervelend om steeds gemiste uitcheck mails te krijgen met “automatische ritprijscorrectie” (altijd 0 euro). Afgelopen week alweer twee keer en nu vanavond opnieuw eentje (van een zogenaamde gemiste uitcheck op 1 maart). Er klopt helemaal niks van. 

Ik forens met een flexabonnement van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal en betaal daarvoor toeslag voor de hoge snelheidstrein. De ‘vergeten uit te checken’ krijg ik na iedere reis ongeveer drie/vier keer per week. Het betreft station Rotterdam Centraal. Ik negeer die mails omdat het niets uit zou maken, al is veel spam ergelijk.

Wat ik nu wel heeeeel vervelend vind is dat ik voor het terugvragen van mijn geld bij vertragingen speciale pagina’s moet invullen omdat – als ik het via mijn reishistorie probeer deze melding krijg:”Je kunt geen geld terug bij vertraging claimen op deze reis omdat je bent vergeten in- of uit te checken.”

Deze week had ik drie vertragingen en ben ik vervolgens een ochtend bezig die pagina’s in te vullen. Dat is een ware straf, en ik heb van twee vertragingen nog niks mogen vernemen of ik mijn restitutie krijg. Wanneer ik voor het instappen een conducteur verzoek om geen toeslag te hoeven betalen omdat de vorig hogesnelheidstrein weer eens is uitgevallen word ik afgesnauwd of ik denk dat zelf te kunnen beslissen, maar dat ik het al verpest heb en dat ik het dus kan vergeten. 

Het netto-resultaat is dat ik de hele week uren onderweg ben, te laat op mijn werk arriveer en mijn collega’s daarmee belast – ondanks dat ik standaard een trein eerder (probeer) te nemen dan strikt  noodzakelijk, en vervolgens uren bezig met formulieren invullen en blijkbaar weken moet wachten op antwoord op mijn verzoek om restitutie. 

Ik ben voor mijn vervoer afhankelijk van de NS, maar als andere bedrijven zo met hun klanten omgaan zouden ze geen omzet meer maken.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je de hoge snelheidstrein neemt, dien je toeslag te betalen. Een eerdere uitgevallen trein verandert daar niets aan. Je kunt wel toeslag terugvragen als je vanwege uitvallen de gewone trein neemt.

GTbV terugvragen kan via MijnNS als in- en uitcheck compleet zijn weergegeven. Dat kan een aantal duren bij Flex. Anders moet je het inderdaad via formulieren doen. Er is een achterstand in behandeling, dus kan het even duren voor je bericht krijgt over jouw claim.

Badge +3

Als je de toeslag laadt bij de rode paal op het perron kan je dat binnen 30 minuten ongedaan maken door je kaart nogmaals aan te bieden.

Maar pas laden zodra je zeker weet dat die (volgende) ICd rijdt kan dus ook.

Reageer