beantwoord

Wel uitgecheckt, toch mail krijgen dat dat niet zo is

  • 28 March 2022
  • 4 reacties
  • 73 Bekeken

Ik heb dit (ook op andere plekken levende) probleem: ingecheckt op Amersfoort CS (anders kom je niet door de poortjes), op Houten Castellum uitgecheckt. Heb nu al een aantal keren meegemaakt dat ik de melding krijg dat ik dat niet zou hebben gedaan. Blijft een gedoe: bij geld terug vragen wordt het gegeven dat ik in de daluren op een dalurenkaart reis (ergo 40% korting) NIET meegenomen. Dat zal derhalve straks nog eens een extra mailtje betekenen (grrr). Er wordt op de geldteruggave-site aangegeven dat dat max 3x per jaar kan, maar met niet goed registrerende apparatuur wordt dat natuurlijk een probleem. 

icon

Beste antwoord door Thom 28 March 2022, 12:44

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het kan zijn dat uw kaart defect begint te raken. U bent er zelf verantwoordelijk voor dat uw kaart in orde is. Ik zou er toch even naar kijken en hem desnoods vervangen. Binnen twee jaar wordt dit vergoed. 

Weet u zeker dat u elke keer bij NS in - en uitcheckt? In Amersfoort zijn ook andere vervoerders.

Hallo IdsVanH en welkom bij de NS Community,

 

Het is spijtig dat dit gebeurd. Het advies van Thom is ook het advies wat ik je wil geven aangezien je aangeeft dat dit op meerdere locaties is gebeurd.

Reputatie 6

Heb ik ook verschillende keren op station Middelburg gehad. Gewoon uitgecheckt en toch een mail krijgen.

Badge +3

Kijk een dag of twee later in je Reishistorie of de uitcheck er toch staat, en anders (bij NS trein na een uurtje) via een Mijn OV-chip account. Waarschijnlijk is de melding een spookmelding, met name als het een pushbericht op je telefoon is i.p.v. een e-mail want dan krijg je hem soms al meteen na het inchecken.

Overigens is men nogal coulant met corrigeren van gemiste uitchecks, zeker als het een reis is die je vaker maakt. Bij gemiste inchecks heb je zonder geldig vervoerbewijs gereisd en is het een stuk beperkter.

Als poortjes gewoon open gaan (of een paaltje gewoon in/uitgecheckt zegt) lijkt me weinig mis met je kaart, maar eventueel laten nakijken bij een servicebalie.

Reageer