Wijziging P+R Weesp

  • 22 March 2023
  • 10 reacties
  • 1467 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Koploper****
  • 12281 reacties

Jaren geleden was er een vraag over de invoering van betaald parkeren bij de P+R bij station Weesp. Ik kan dat topic nergens meer terugvinden maar er is nieuws te melden. Er is een wijziging in het voordeel van de parkeerders. Je betaalt alleen nog ‘s nachts tussen 02.00 en 06.00 uur.
 

Bron: https://www.amsterdam.nl/parkeren/parkeren-reizen/stadsgebied-weesp/


10 reacties

7.50 per uur met een maximum van 7,50 per nacht. Ik hoop dat de berekening dan per kwartier is en niet per uur, anders zou gewoon “7.50 per nacht” veel duidelijker zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Jaren geleden was er een vraag over de invoering van betaald parkeren bij de P+R bij station Weesp. Ik kan dat topic nergens meer terugvinden maar er is nieuws te melden.

Dat topic is van januari 2021 en staat natuurlijk in het archief.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Henk_NL Volgens mij kun je zelfs per minuut afrekenen. Zeker via een parkeer-app. De Amsterdamse ambtenaren hebben het inderdaad nogal klunzig geformuleerd.

@Momo Onhandig dat dat topic in het archief staat. In principe was de informatie nog actueel en had er mooi een update gegeven kunnen worden.

@iMark Ah is men zo modern, top. Dan heb ik niks gezegd. Was in de veronderstelling dat het een terrein met poortjes en parkeerkaartjes was.

Reputatie 7
Badge +3

Wel een interessante beleidswijziging nu Weesp deel is geworden van de gemeente Amsterdam. Blijkbaar wil de gemeente stimuleren dat je de auto overdag gratis kunt parkeren. Niet zo gek omdat een paar kilometer verderop je gratis gebruik kunt maken van de P+R in Muiden bij de A1, met veel bussen van R-Net.

Reputatie 7
Badge +3

 Onhandig dat dat topic in het archief staat. In principe was de informatie nog actueel en had er mooi een update gegeven kunnen worden.

Mee eens. Maar voorheen toen topics niet of maar zelden in het archief werden gezet was het regelmatig zo dat er nieuwe vragen of andere berichten werden geplaats in oude topics. Het kon dan zijn dat de informatie die in die oude topics stond niet meer juist was. Jij hebt er toen zelf nog een topic over geopend met de suggestie oude topics te archiveren. Dat bericht van jou staat overigens intussen ook in het archief. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb mijn mening daarover beslist niet gewijzigd. Graag wel tijdig topics sluiten maar ook weer niet te veel in het archief zetten. Ik wil graag oudere topics blijven kunnen inzien.

Het kan overigens nog een graadje erger. TomTom had een heel leuke community waarin vragen en klachten door mensen van TomTom werden behandeld. Die is vorig jaar zo maar opgeheven. Dit onder het mom van de techniek die inmiddels dusdanig betrouwbaar is geworden dat actief communiceren met de gebruikersgroep ook niet meer nodig was. De hele community is offline en alle bijdragen zijn foetsie.

Overigens hoeven we ons bij NS geen zorgen te maken dat de techniek dusdanig betrouwbaar is dat de community kan worden opgeheven.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb mijn mening daarover beslist niet gewijzigd. Graag wel tijdig topics sluiten maar ook weer niet te veel in het archief zetten. Ik wil graag oudere topics blijven kunnen inzien.

Dit is wat ik er in dat topic over heb gezegd en dat is nog steeds mijn mening.

 

Badge +3

.

Reputatie 7
Badge +1

Overigens hoeven we ons bij NS geen zorgen te maken dat de techniek dusdanig betrouwbaar is dat de community kan worden opgeheven.

De DB heeft vorig jaar plotseling en zonder aankondiging zijn hele community in het ronde archief gekieperd...

Reageer