Skip to main content
Antwoord

Zaandijk fietsenstalling

• January 31, 2025
  • 8 reacties
  • 95 Bekeken

Klantenservice Nederlandse Spoorwegen
Postbus 2572
3500 GN Utrecht

Betreft: Diefstal fietsaccu en display op station Zaandijk Zaanse Schans

31-01-2025

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik mijn ongenoegen uiten over de diefstal van onderdelen van mijn elektrische fiets, die op [datum van de diefstal] heeft plaatsgevonden op station Zaandijk Zaanse Schans. Mijn fiets stond geparkeerd in de onbewaakte fietsenstalling, en ondanks dat het overdag was, zijn zowel mijn fietsaccu als het display gestolen.

Tot mijn verbazing lijkt het erop dat er in deze stalling geen bewakingscamera’s aanwezig zijn, wat het risico op diefstal aanzienlijk vergroot. Aangezien veel reizigers afhankelijk zijn van hun fiets om naar het station te komen, verwacht men een zekere mate van veiligheid, ook in de onbewaakte stalling.

Ik zou daarom graag willen weten of de NS stappen onderneemt om de beveiliging van fietsenstallingen te verbeteren, bijvoorbeeld door het plaatsen van camera’s of andere preventieve maatregelen. Daarnaast hoor ik graag of er een mogelijkheid is om de schade die ik heb geleden te melden en of er een compensatieregeling bestaat.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet

Ronald van Strien

Beste antwoord door Laura NS

Welkom op onze NS Community Ronald1970. Wat ontzettend naar dat er onderdelen van je fiets zijn gestolen. Begrijp ik goed dat je dit als brief naar oNS hebt opgestuurd? De datum van diefstal staat niet ingevuld. Heb je al eerder contact gehad met NS hierover? Onder artikel 12 kan je hier meer over lezen.

8 reacties

Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 31, 2025

Welkom op onze NS Community Ronald1970. Wat ontzettend naar dat er onderdelen van je fiets zijn gestolen. Begrijp ik goed dat je dit als brief naar oNS hebt opgestuurd? De datum van diefstal staat niet ingevuld. Heb je al eerder contact gehad met NS hierover? Onder artikel 12 kan je hier meer over lezen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • January 31, 2025

Als ik bij de stationsinformatie kijk dan zie ik dit over het parkeren van een fiets.

Om daar een fiets met accu en display te parkeren is wat mij betreft vragen om moeilijkheden. Ook overdag zijn er stille momenten waarbij dit soort diefstallen kunnen plaatsvinden. Er zijn wel fietskluizen bij Station Zaanse Schans, misschien is dat een optie voor in de toekomst. 

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • January 31, 2025

Dat er geen bewakingscamera's in een onbewaakte stalling hangen blijkt ook wel uit de naam lijkt me. Wat dat betreft een rare verwachting van TS.

• Auteur
  • Sprinter
  • January 31, 2025

Als ik bij de stationsinformatie kijk dan zie ik dit over het parkeren van een fiets.

Om daar een fiets met accu en display te parkeren is wat mij betreft vragen om moeilijkheden. Ook overdag zijn er stille momenten waarbij dit soort diefstallen kunnen plaatsvinden. Er zijn wel fietskluizen bij Station Zaanse Schans, misschien is dat een optie voor in de toekomst. 

Ik zal toch naar mijn werk moeten , en ja sta op wachtlijst voor een kluis meer kan ik er nu niet aan doen ! En ik vraag niet om moeilijkheden 

Blijf van mijn spullen af !

• Auteur
  • Sprinter
  • January 31, 2025

Beste Laura , dank voor je reactie 

Dit was op maandag 20 januari jl .Ook heb ik klantenservice een brief gestuurd .

• Auteur
  • Sprinter
  • January 31, 2025

Beste Laura, 

Heb artikel 12 gelezen , echter de fiets is al 4 a 5 jaar oud 

Dus wat ik dan evt zou kunnen terug krijgen qua kosten is niet zo relevant Wat ik wel zou willen is dus meer cameratoezicht op Zaandijk Zaanse Schans, of binnen korte tijd een fietskluis , of dat er wat meer fietskluizen geplaatst kunnen worden 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • January 31, 2025

Als je met een fietskluis een soort bagagekluis bedoelt… dat kan helaas niet.

En helaas zijn er ook geen bagagekluisjes waar je je accu en display in kunt bewaren. 

Edit: oh, het gaat om woon-werk dus een abonnement.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • January 31, 2025

Ik zal toch naar mijn werk moeten , en ja sta op wachtlijst voor een kluis meer kan ik er nu niet aan doen ! En ik vraag niet om moeilijkheden 

Blijf van mijn spullen af !

Heel vervelend maar zo zit de wereld nu eenmaal niet in elkaar. “Blijf van mijn spullen af”. 

Meer cameratoezicht op Zaandijk Zaanse Schans of dat er wat meer fietskluizen komen zie ik op korte termijn niet gebeuren. Ik denk dat u beter de accu en het display in het vervolg mee kan nemen.

U kunt bij de klantenservice navraag doen op welke positie u staat op de wachtlijst voor de kluizen.