Zwartrijders zorgen voor onveilige situaties

  • 18 September 2023
  • 4 reacties
  • 228 Bekeken

Vandaag wéér een zwartrijder die probeerde door het poortje te glippen terwijl ik uitcheck in Delft.

Ik wachtte in het poortje tot het deurtje dicht ging, zodat de jongeman niet op mijn tarief de perron op kon. Kreeg ik me toch met gebalde vuisten in de lucht een scheldpartij van de jongen, half in het Nederlands, half in het Arabisch.

Het moet niet veel gekker worden. Ik ben het station uitgelopen toen het Arabische gedeelte begon, maar de jongen kwam achter me aan om me na te fluiten. 

Er waren geen beveiligers of ander NS personeel in het station.
Wat doet de NS om haar betalende reizigers te beschermen van de niet betalende reizigers?

De stations lijken namelijk elke dag minder veilig te worden.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Kijkt u eens naar mijn handtekening, ;-)

 

Niks?
 

Goedenavond AnnoNL06077, welkom bij de NS Community!

Ik begrijp goed dat dit een vervelende maar ook angstige situatie is geweest. Vervelend dat je geen personeel zag op het station.

Mocht de situatie nogmaals voordoen en heb je een onveilig gevoel neem dan gerust contact op met onze meldkamer. Je kan contact opnemen met het nummer 06 13 18 13 18 via WhatsApp of sms, om overlast of onveilige situaties in de trein of op het station te melden.

Het is ook mogelijk om een klacht in te dienen via onze klantenservice middels telefoon, chat, X (voorheen Twitter) en Facebook over dit voorval. Deze klachten worden besproken op ons hoofdkantoor en vergeleken met andere klachten in deze categorie. Aan de hand van deze klachten en de hoeveelheid wordt er gekeken naar de juiste oplossing. 

Reputatie 4

Een van de beloften van de invoering van de OV chipkaart was dat het reizen met de trein er veiliger door zou worden. Maar vooral sinds Corona zie ik opvallend meer overlast van zwartrijders op zowel de stations als in de treinen. Ik voel me eigenlijk minder veilig in de trein dan voor de invoering van de OV chipkaart. Ik weet niet wat de oplossing is maar dit gaat duidelijk niet de goede kant op.

Reageer