Vanochtend wilde ik met mijn oude ov-card geldig tot 1.3.25 met een van mijn laatste 2 keuzedagen, geldig tot 24.3.25 reizen. Mijn nieuwe ov-card had ik nog niet gebruikt en in de begeleidende brief stond ook niet dat ik deze direct moest activeren (want oude geldig tot 1.3.!) Tot mijn verbazing lukte het uploaden van de keuzedag niet want “u hebt geen keuzedagen meer”. 1 uur en 3 telefoontjes met de klantenservice verder bleek dat de resterende keuzedagen alvast op mijn nieuwe card stonden. Die ik niet bij me had. Dit was niet aangekondigd per mail of in de brief. Met als gevolg dat ik niet kon reizen, mijn afspraken op plaats van bestemming moest afzeggen en al kosten had gemaakt.
Ik snap dus niet hoe het digitaal mogelijk is dat zonder activatie van de vervangende card een nog geldige card onbruikbaar wordt gemaakt. En dat niet bv met een waarschuwingsmail kenbaar wordt gemaakt. M.i. zou het in te stellen zijn dat keuzedagen/abo's pas direct worden overgezet zo gauw de nieuwe card wordt geactiveerd.
Zoals het nu gaat is het frustrerend en klantonvriendelijk
PS: de telefoonverbinding met de medewerkers van klantenservice was alle keren uitermate slecht: kraken, zacht, echo. Info vaak niet te verstaan