beantwoord

2 keer uitcheck gemist, 1 keer niet terug te krijgen?

  • 13 March 2024
  • 6 reacties
  • 102 Bekeken

Ik ben gisteren op het uitcheckstation helaas te snel achter iemand anders door de poortjes gegaan. Toen ik erachter kwam dat ik niet was uitgecheckt, ben ik teruggegaan naar het station en toen is ook nog in het systeem gekomen dat ik een incheck heb gemist. Nu kan ik alleen van die laatste geld terug vragen, maar de uitcheckgemist van gisterochtend kan ik niet aanklikken. Hoe kan ik zorgen dat ik beide €20 terug krijg?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 13 March 2024, 10:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Op grond waarvan denkt u dat u daar recht op heeft?

 

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1675166795502/content/assets/ns-nl/voorwaarden/voorwaarden-vergeten-check-in-check-uit.pdf

 

Ik ben gisteren op het uitcheckstation helaas te snel achter iemand anders door de poortjes gegaan. Toen ik erachter kwam dat ik niet was uitgecheckt

Ik vind bovenstaande  wel een beetje vreemd, mogelijk bent u pas na meer dan zes uur teruggegaan, en moet dit dan haast gebeurd zijn op een station zonder poortjes.

Als u niet uitcheckt en al dan niet te snel achter iemand aanloopt, dan is dat tailgaten. Dat is het niet als u wel uitcheckt, want dan blijft het poortje open als er iemand kort voor u is. Het is wat complex dus ik zou het even voorleggen. U moet nogal wat uitleggen dus 030 7515155.

Reputatie 6
Badge +2

Hey Francisca80 en welkom bij de NS Community, 

Je kunt dit zelf corrigeren in jouw Mijn NS-account of je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice.

Op grond waarvan denkt u dat u daar recht op heeft?

 

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1675166795502/content/assets/ns-nl/voorwaarden/voorwaarden-vergeten-check-in-check-uit.pdf

 

Ik ben gisteren op het uitcheckstation helaas te snel achter iemand anders door de poortjes gegaan. Toen ik erachter kwam dat ik niet was uitgecheckt

Ik vind bovenstaande  wel een beetje vreemd, mogelijk bent u pas na meer dan zes uur teruggegaan, en moet dit dan haast gebeurd zijn op een station zonder poortjes.

Als u niet uitcheckt en al dan niet te snel achter iemand aanloopt, dan is dat tailgaten. Dat is het niet als u wel uitcheckt, want dan blijft het poortje open als er iemand kort voor u is. Het is wat complex dus ik zou het even voorleggen. U moet nogal wat uitleggen dus 030 7515155.

Wat hier is gebeurd is het volgende.

TS checkt in op een station.

TS checkt niet uit bij de poortjes.

TS denkt ‘oeps’ en besluit aan de andere zijde van de poortjes uit te checken. Ze checkt echter opnieuw in.

Resultaat is 2x een gemiste uitcheck. De 2e € 20 moet TS terug kunnen krijgen. De 1e € 20 niet volledig, want er zijn ook reiskosten gemaakt (tenzij ze een abonnement heeft).

Reputatie 7
Badge +4

Het zonder uitchecken achter iemand aanlopen  is fout en onbegrijpelijk, maar als TS het heeft willen herstellen dan is mildheid op zijn plaats. Er zijn verschillende mogelijkheden hoe het gegaan zal zijn, maar ik zou coulance voor iemand die de fout probeert te herstellen wel goed vinden. In het geval dat iemand daadwerkelijk zijn best doet om een duidelijke fout te herstellen, gaat genade voor recht.

Ik heb wel een poging gedaan die eerste keer uit te checken, ik heb mn kaart op de scanner gelegd maar had niet door dat hij hem niet 'pakte'. En natuurlijk bedoel ik niet €20 maar €20 met de reiskosten eraf. 

En ik dacht het verhaal simpel te houden, maar zal het nu toch wat uitgebreider doen. Ingecheckt op vertrekpunt, helaas uitcheck op eindpunt niet goed gegaan. Binnen 6 uur teruggegaan naar station eindpunt maar daar staan poortjes dus toen ingecheckt en uitgecheckt. Nog steeds foutmelding op app dus toen arm langs poortjes gedaan op station en uitgecheckt. En zo kwam ik aan gemiste uitcheck en gemiste incheck. Ja dit was allemaal niet slim, maar ik heb er van geleerd. Alleen hoop ik dat het me geen leergeld kost ;). Klantenservice bellen dus?

Reputatie 7
Badge +4

Ja.

 

Met inchecken heeft u een geldig vervoersbewijs, met uitchecken rekent u het juiste bedrag af en dan kan ook nul zijn. Controleer bij elke in-of uitcheck of u de goede melding op het schermpje krijgt. Dan kan er eigenlijk niks meer misgaan, en het voorkomt alle ellende.

Het kan wel worden gecorrigeerd, maar het is altijd gedoe. NS is het beleid dat slordigheid op dit punt aanzuigt, omdat het oneigenlijk gebruik risicoloos maakt, ook aan het bijstellen.

Reageer